Utflykt norrut och knäppa drömmar…

Är lite trött efter dagen! Det blir intensivt när man åker upp sådär långt över en dag. Men det var härligt att se att min lille kille mådde bra nu och gjort såna framsteg 🙂 Jag körde hem och det var en Toyota som var rätt kul att köra 🙂

Härlig o solig dag var det! Det ligger så himla fint där vi var, i en otroligt vacker miljö. Där uppe känns det helt okej med snö och man myser när man ser de frostiga träden och glittriga snön fortfarande. Likadant skulle jag känna om jag var i stugan (även om jag älskar våren och sommaren där). Men minns så väl när vi var där mycket över jul och sportlov och åkte längdskidor och slalom. Däremot här hemma  känns det bara trist nu med snön faktiskt. (Bild tagen förra året vid samma resa).

Avslutade dagen på IKEA med fika. Blev kladdkaka och lingondricka. Nu var det skönt att komma hem igen 🙂 Nästa långresa blir inte förrän i maj, då det blir en ännu längre resa. Nu ska jag ta och sova en timme innan jag ska ta tag i träningen för dagen. Frågan är bara om jag ska köra Tae bo eller ta en löprunda…? Eller båda delarna…. Vi får se hur pigg jag är sen…

Drömde förresten nåt så knäppt imorse innan jag skulle upp. Konstigt egentligen hur man kan påverkas av saker man ska göra som idag att jag skulle åka bort. Drömde att jag var hemma hos mormor och packade. Och på något sätt hade hon helt plötsligt en stoooor svartvit katt hemma hos sig, storleken ”käkat anabola”om man säger så… Fräste och var sur var den. Och den skulle jag ha med mig av någon anledning…!?? 

Lustigt hur drömmar kan blanda ihop flera saker. Igår var jag hos mormor en sväng… Härom dagen såg jag ”En tålamods ängel” där en kanin hade fått i sig anabola och morrade och högg efter folk…. Och så skulle jag resa bort idag. Men hur en katt kom in i det hela och att jag skulle packa för att åka över dagen…. Ja det vete sjutton! 😉 (Bild på katt lånad)

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Utflykt norrut och knäppa drömmar…

  1. Mattias skriver:

    Men du, tog du ingen jordgubbscheesecake när du var på Ikea? Vänd tillbaka och gör-om-gör-rätt 😉
    Förresten, var är ”där uppe”?
    Kram

    • Norpan skriver:

      Dalarna är ”där uppe” 🙂 Såg jordgubbscheececaken (vilket långt ord) och hade gärna valt det istället för kladdkakan som är lite mer vanligt att man äter. Den såg väldigt god ut! Men tordes inte ta den, för i den geléiga jordgubben finns en risk för att det hade kunnat vara färgämnen och det är jag högst troligt hiskeligt allergisk emot. Tyckte inte det riktigt var värt att dö på kuppen för en cheesecake 😉 Får göra egen hemmagjord cheesecake nån dag istället 🙂 Kram

  2. flickanochstaden skriver:

    Åh, kladdkaka! Damn, vad sugen jag blev nu! Men nej, jag är FAST besluten om att bara äta sötsaker vid vissa tillfällen 😉

    Skönt att resan gick bra trots konstiga drömmar om onda katter, hihi 😀

    Puss

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, men idag var ett speciellt tillfälle tyckte vi 😉 Annars får det räcka med gossi (godis) som lilla H säger, till helgen. Man kan ju inte gotta sig jämt 🙂

      Ja, någon ond katt hade vi inte med oss till slut så det är jag rätt nöjd med. Hade blivit lite jobbigt då! 🙂 Puss

  3. oskrivnablad skriver:

    Drömmar kan verkligen få en fundersam dagen efter.
    I natt drömde jag om en kollega jag knappt känner. Drömde att hon var med på programmet halv åtta hos mig. Har inte sett kollegan eller programmet på väldigt länge så jag får liksom inte ihop det riktigt 🙂

    Tur du inte vaknade med en anabolakatt hemma. Haha

    Snön ja.. idag är det förstås vackert ute. Men jag fattar vad du menar.
    Kram på dig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Nej, visst kan drömmar bli hur knepiga som helst! Och väldigt verkliga kan de vara ibland också! De kan få en att både bli fundersam, förbannad, ledsen och glad när man vaknar. Men ja, är rätt nöjd att den katten inte var hemma hos mig 🙂

      Lite vårkänsla idag i alla fall! 🙂 Kram kram

Kommentera

