New in town…

Det närmar sig påsk. Imorgon (idag) ska jag jobba hemifrån med kommunens hemsida (vilket jag är utlånad för en dag i veckan utöver att hjälpa våra verksamheter igång med att dokumentera kring brukarna. Ända fram till årsskiftet kommer jag att vara utlånad). På torsdag kommer mina 2 kollegor hit för att ha planeringsdag kring mitt ordinarie arbete. Så skönt att slippa pendla nåt mer den här veckan! O som ni numera vet är det ju något jag behöver, då jag behöver stressa ner.

Igår kväll var jag över till mina vänner och lämnade över dopkorten. Men fortfarande är det några bilder kvar att redigera. 86 bilder är jag uppe i nu och det blir väl bortåt 100 stycken när jag är helt klar. De verkade nöjda över bilderna, vilket är skoj. Blev bjuden på mat, grillat! Mums! Lilla sötnosen S var i sitt esse 🙂

För ungefär 2 år sedan var det två skådisar gäster i Oprahs show. De var med i en ny film som skulle visas på biograferna snart. Fastnade för filmen direkt när jag såg trailern. Den verkade så kul att jag bestämde att jag defintivt skulle se den! Sen glömde jag bort filmen och kom och tänka på den för ungefär 1 år sedan kanske och sen från och till, men mindes inte vilka skådisar som var med, bara lite ifrån handlingen. Men hur jag än letat och testat med olika skådisar har jag inte lyckats hitta filmen vad den heter tills igår kväll när jag var hos M & K. K föreslog Renée Zellwegger! Jag hade varit inne på Jennifer Aniston, J LO, Kate Hudson, men icke. Men när hon sa Renée Zellwegger gick det upp ett ljus. Var nästan 100% säker att det var hon! Yippie!!!! O visst var det så. Filmen heter ”New in town” från 2009.

Efter att ha somnat i soffan till Desperate housewives och sovit några timmar var jag för pigg för att sova. Så har just sett klart filmen! Den var jättebra!!!! 🙂 Kan varmt rekommendera den! Kan en film bli annat än bra med Renée Zellwegger?! Den går i lite Bridget Jones-stuk även om det inte är det 🙂 Den får högsta betyg av mig. Jag skrattade så tårarna rann särskilt vid ett tillfälle. Här kommer en trailer för filmen:

Nu ska jag sova lite till innan det är dags att ta tag i jobbdagen. Ha en bra onsdag!

Det här inlägget postades i Arbete, Film och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till New in town…

  1. M skriver:

    Är det inte konstigt uttryck det där, att stressa ner. Det är ju precis det man inte ska göra mer, stressa alltså. Och när man inte stressar upp så ska man helt plötsligt stressa ner. Varför stressa ner sig? Varför inte bara sluta stressa? 😉

  2. Norpan skriver:

    Hahaha, ja du har rätt Mattias! Egentligen är det ju så, men när man inte vet exakt vad som stressar så blir det nog en del stress kvar även om man försöker ta det lugnt. Som i mitt fall är det ju inte mestadels yttre stress utan inre stress och den är nog svårare att komma åt om du förstår vad jag menar 🙂 Men visst borde det var så att man bara slutade stressa!

  3. flickanochstaden skriver:

    BRA att du kan och har möjligheten att jobba hemifrån vännen! Bara att slippa pendla förstår jag gör jättemycket för dig! 🙂 Det skulle det göra för mig också.

    Vad roligt att bilderna blev bra, är så skönt när ens ”uppdrag” blir godkända! 🙂 Och som vanligt är det grymt bra med filmtips eftersom jag är så dålig på att hitta nya filmer själv!

    Puss och stor kram!

    • Norpan skriver:

      Ja, det är kanonskönt! O vad effektivt allt blir när man får sitta i lugn och ro! Det är grymt skönt att slippa pendla i några dagar.

      Ja det är en lättnad! Vore lite jobbigt annars eftersom det är liiite svårt att ta om bilderna. Det är ju det som är så bra med digitalkamera att man kan ta många många bilder och sen välja ut dem som blev bäst.

      Ja, men då ska du defintivt se den här filmen! Du kommer inte bli besviken, för den är såååå bra 🙂 Puss o stor kram tillbaka!

  4. stoffe skriver:

    I agree med Mattias 🙂

    Ja det ska bli helt underbart att åka nästa vecka, jag bara längtar!
    JAg är så nyfike på korten? Får man se hur några blev? 🙂
    kraam

    • Norpan skriver:

      Jasså du 🙂 Men det gör ju jag också delvis 🙂

      Förstår att du längtar! Vill också åka utomlands! Men känns lite lättare nu när det iaf är härligt väder här hemma också. Jag kan tyvärr inte lägga upp några bilder varken på FB eller på bloggen från dopet. Så ni får fortsätta att vara lite nyfikna. Men kommer säkerligen andra foton här framöver nu när våren är här 🙂 Kraaaam

  5. oskrivnablad skriver:

    Toppen med filmtips! Har även skrivit upp flickan från ovan… måste ju se om filmen kommer upp i bokens nivå 🙂

    Hoppas du får en superhärlig påskhelg. Jäkligt skönt att kunna jobba hemifrån så där ibland. Mycket välbehövligt nu också.

    KRAM på dig.

    • Norpan skriver:

      Japp nu har du två att kolla på 🙂 Tack o detsamma! Det där med spa lät ju hur härligt som helst!

      Ja, det är jätteskönt att kunna jobba hemifrån ibland. Man får en helt annan lugn och ro 🙂 KRAM KRAM

Kommentera

