Valborgsmässoafton…

Idag jobbar jag hemifrån. Jätteskönt! Var uppe med tuppen och har hunnit med en del redan. Tog en liten minipaus också och planerade ut 2 vita penséer i krukan på uteplatsen och tog bort påskliljorna som nu blommat över efter påsken. Imorgon blir det grillkväll med goa vänner hemma hos mig och så blir det nog en liten sväng till majbrasan också som ligger 3 minuter bort. Ser brasröken från min tomt 🙂 Kan hända att kameran åker med på ett hörn 🙂

Ikväll blir det handla, storstädning och en löptur. Skönt med helg! Denna veckan har varit himla seg och igår mådde jag jättekonstigt. Trodde nästan jag skulle behöva vara hemma. Men lyckades pallra mig iväg till slut efter en halvtimmes extra sömn.

Igår tvättade jag bilen och klippte ner kaprifolen vid min veranda som började ta sig för mycket friheter. Var aldrig och klippte på den förra året, men i år var det dags, så den inte blir så risig nertill. Är snart dags att klippa gräset också för första gången. Jösses vad det växer. Och redan grönt och fint är det 🙂 Så får kanske bli en vända med den till helgen… Blir en del pyssel med tomt, men det är rätt rogivande att gå där och pyssla också 🙂

Trevlig valborg! Kram på er!

Det här inlägget postades i Festligheter, Livet på landet, Vår. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Valborgsmässoafton…

  1. oskrivnablad skriver:

    Rogivande är det rätta ordet för pyssel i trädgården 🙂
    Jag känner att jag lär mig mer och mer för varje säsong. Grillkväll med vänner låter hur härligt som helst. Hoppas det fina vädret håller i sig.

    Ha en mysig helg nu.
    Kram

    • Norpan skriver:

      Ja visst är det! Var iväg till Återbruket med lite grejor på lunchen 🙂 Så nu är det rensat och fint 🙂 Jag har fördelen av att ha jobbat i växthus när jag var lite yngre och lärde mig rätt mycket om trädgården även om jag mest jobbade inomhus med blombinderier och inomhusväxter. Men fick ju ta emot en hel del samtal och hade utomhuskassan ibland 🙂 Det man inte visste, kollade man upp och lärde sig nåt på köpet 🙂

      Ja hoppas verkligen vädret håller i sig! Tack och ha en mysig helg du med! Kram!

  2. M skriver:

    Jag hoppas verkligen att du har en sådan där gräsklippare som man sitter på, även om gräsplätten är liten… en sådan måste man ha om man ska klippa gräset ståndaktigt 😉

    • Lilla Norpan skriver:

      Det vore ju skönt, men här klippar man gräset den hårda vägen! Eller ja, det är en motorgräsklippare, men ingen självgående. Så det blir ett lite lätt träningspass 🙂

  3. Mats skriver:

    Trevlig valborg och första maj , Jennie!

    Hälsa eventuella kändisar vid grillningen! (Antar att du tar fram guran till kaffet…!) 🙂

    kram /Mats

    • Lilla Norpan skriver:

      Näpp, bidde ingen gura till kaffet. Jag var alldeles blåfrusen efter att ha varit vid brasan. Brrrr så kallt det var! Men det var trevligt ändå 🙂 Hoppas du hade en bra kväll också! Kram

  4. flickanochstaden skriver:

    Jag vill också ha en trädgård! Eller ja, en uteplats i alla fall 🙂 För då jäklar skulle jag tvinga mig själv att bli duktig på att fixa med blommor och sånt, hihi! Du kan det ju redan 🙂

    Puss!

    • Norpan skriver:

      Mmmmm det är mysigt! 🙂 Man lär sig alltid något nytt 🙂 O endera dagen står du där med din trädgård också och uteplats ska du se 🙂 Puss!

Kommentera

