Kommer sommaren snart?…

I onsdags kväll blev det en härlig milsrunda i spåret vid Mälaren. Hoppas det kan bli nån runda i helgen också mellan löpningen. Gäller att ligga i lite inför Vårruset 🙂 Det enda är att det är pollenperiod just nu. Kroppen får proppas med mediciner, men jag känner ändå av lite när jag springer. Jaja… 🙂

Igår blev det vårklippning 🙂 Så skönt att få lite fräscha toppar och lite lockigt (tillfälligt) hår 🙂 Efter fick jag rå om älskade brorsonen ett tag medan svägerskan skulle ut och övningsköra. Nu är hon på G igen för att ta körkort. Och nu kan ju brorsan köra med henne igen, så får vila lite 😉

Idag har jag en jobba-hemma-dag. Jätteskönt!  Jobbar mot våran verkställighet idag så ska jobba med dokumentation för våra verksamheter o göra nån slags lathund så de har något att gå efter bla.

Idag blir det klippning av gräset iaf. Det har blivit riktigt långt! Så nu är det dags. Såg att en granne klippt sitt igår 🙂 Kanske blir det även stugan en sväng i helgen för första gången för i år för min del. Behövs nog fixas lite där också. Längtade upp dit härom dagen när jag hörde någon som höll på med motorsåg när jag skulle gå iväg och köpa lunch. Basta med en cider eller nåt annat gott och sen slänga sig i sjön alldeles nedanför mmmmmm 🙂 Bilden är tagen vid solnedgång när vi bastade 🙂

Ha en härlig helg med förhoppningsvis lite varmare bikiniväder! (Igår fick jag skrapa rutan!!) Avslutar med en av mina favvorockgrupper Dead by april ”Promise me”, men en annan version än jag är van vid:

Det här inlägget postades i Familj, Fotografering, Livet på landet, Träning, Vår. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Kommer sommaren snart?…

  1. flickanochstaden skriver:

    Vad duktig du är som tränar!! 🙂 Nästa vecka borde jag kunna sätta igång igen, längtar! Roligt med mål också 🙂

    Snygg du blev! 😀 Asnice pic! Jag tycker också om när håret är lite lockigt men jag börjar få lite fall på det nu när det växer ut det. Men mitt hår har en egen vilja och blir olika varje dag, haha!

    Förstår om du längtar till stugan, jag längtar också till våran stuga. Ooh, så nice med sol, bad, slappa, läsa. Hoppas du får sola lite i helgen! 🙂

    Puss!

    • Norpan skriver:

      Tack vännen! 🙂 Det känns skönt! Måste ju vara i ordentlig kondition om jag ska springa Vårruset sen. Lite jobbigt bara med astman nu i pollenperioden. Andningen blir inte riktigt densamma! Hoppas du mår så bra nästa vecka att du orkar börja träna lite. Men ta det lugnt i början i så fall! Inte skoj att bli sjuk igen!

      Tack vad du är snäll! 🙂 Bilden var väl inte den bästa direkt, men man tager vad man haver 😉 Ja, lite lockigt ibland är kul. Har också fall på håret så skulle jag inte använda plattången så väljer håret sin egen väg och det gör det nästan ändå om det är fuktigt ute och regnar 🙂

      Ja, nu längtar jag till sommaren! Men våren är inte helt fel den heller! Är skönt att ha sommaren framför sig. Den går ju så snabbt och vill ju inte gärna ha vinter snart igen!!!! Puss!

  2. Hoppas att du får en bra dag!

  3. malin skriver:

    Hej! Jag är med i en fototävling och undrar om du har lust att rösta på mig TRE gånger, det är bara att klicka på länken här under och rösta på Malin Lydin (högst upp i högra hörnet)
    https://www.facebook.com/pages/ExtraFilmse/113793168667900?sk=app_113146735428789&ref=nf

    Det är *jätte jämnt* och därför behöver jag fler röster!! Tack
    Röstningen avslutas 14:00 idag.

  4. M skriver:

    Kul att höra att du har lite hårdrock i dig 🙂
    Har du hört den nya gruppen där en av Dead by Aprils sångare är med, Amaranthe?
    Det är hårdrockens svar på E-Type 🙂

    • Norpan skriver:

      Japp, jag gillar blandat beroende på humör 🙂 Dead by april är en favorit, men gillar en del andra också. Kommer inte ihåg om jag hört Amaranthe, får lyssna och se 🙂

Kommentera

