Loppis, grillpartaj och flygdag…

Min fredag blev intensiv. Lunchen blev det växling av pengar, inköp av randig klänning på Gina Tricot och efter jobbet blev det en sväng ner på stan för att köpa hårfärg och så råkade jag hamna på en sportaffär och gjorde där en fotanalys för att se att jag köper rätt löparsko. Vidare hemåt för att handla lite mat, en sväng in på H & M där det blev en blus också. Väl hemma blev det till att plocka ihop lite mer saker inför loppisen på lördagen innan jag kunde färga håret. Kom i säng sent och sen upp tidigt. Dessutom vaknade jag flera gånger. Tror jag sov ungefär 3,5 timme allt som allt.

Det var skoj att träffa F som jag stod med på loppisen, men för övrigt är det mer slit än vad det är värt. 165 kr blev vinsten efter bordet var betalt. Folk betalar ju knappt mer än 20 kr för något. Och ett evigt prutande från en viss kategori människor. Vissa är hutlösa rent ut sagt! En ”kärring” kom jag i en ordentlig diskussion med då hon inte gav sig. 2 stycken kom fram till mig och pratade om henne och sa att hon brukar vara helt otroligt hutlös och att det var bra att jag stod på mig och gav henne vad hon tålde 🙂 Men fanns trevliga människor också. Tänk er timkostnaden bara för en hel dag från ungefär 8.40 (för att packa upp) – 15.00 på eftermiddagen. Värt det?

På kvällen blev det grillpartaj med ett gäng glada och härliga människor! Kände bara 6 personer sedan innan. Resten var nytt folk och mycket pratglada! Det var så lyckat och trevligt! Hoppas det blir en re-run 🙂 Det värsta med såna där festkvällar när man dricker lite vin och så, är ju att man blir så trött dagen efter och så slår det aldrig fel att jag får huvudvärk.

Blev en värstingtablett på morgonen för att dels dämpa huvudvärken som snart släppte (ingen migrän den här gången som tur var) och sen dämpa värken i knäna. För efter en tur till stan för att äntligen köpa mina löparskor så skulle jag och mamma på flygdagen. Den var inte riktigt lika bra som förrförra året när jag var där sist, vilket var synd. Men det var ändå bra och favoriten är helt klart Jas Gripen, som jag bara älskar att titta på. Det är nåt visst med det där planet! Ljudet, farten…. man får nästan adrenalinkänsla bara av att titta när Anders Björk manövrerar planet över flygfältet.

Väl hemma somnade jag en timme! Så trött! Och nu är det dags att åter gå och lägga sig. Känns som jag skulle behöva en veckas vila efter den här helgen 😉 Här kommer ett bildspel från flygdagen:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Det här inlägget postades i Familj, Festligheter, Fotografering, Livet på landet, Vänner, Vår. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Loppis, grillpartaj och flygdag…

  1. Hej å hå! Full rulle här du! 🙂 Vad roligt med lite shopping, det lär ju jag se mig om efter i stjärnorna… Att vara sjuk ger ju rätt kass ekonomi om jag säger så, fy tusan! Och det verkar ju rätt ovärt att stå hela dagen på loppis om inkomsten var så sämst, haha! My god…

    Visst är det kul att träffa nya människor när man är på humör? 🙂 Särskilt om de är så trevliga som de verkade! 🙂 Hatar när man kommer som ny och ingen ens försöker bjuda in till samtal, sånt är segt…

    Coola bilder! Det där skulle jag kunna tänka mig att gå och se nån gång faktiskt. Men jag antar att det bara är en gång om året? a

    Hoppas du mår bra annars vännen min, men du verkar glad i inlägget här iaf 🙂

    Puss och kram

    • Norpan skriver:

      Nej, det är inte kul att vara sjukskriven med pengar som bara svischar iväg! Usch!

      Ja, jag pratade nog med de flesta i alla fall. De var som sagt pratsamma 🙂 Kul att lära känna lite nytt folk. Hoppas det blir att man ses nån mer gång, vissa åtminstone. Visst är det skittrist med människor som är helt ointresserade. Då ska man nog hellre hålla sig hemma!

      Nej, loppisen gav inte så mycket. Men hade inte så höga förväntningar heller. Nu har jag inte så mycket mer som jag vill bli av med heller så det är skönt 🙂

      Japp, flygdagen är bara en gång om året. Och det är riktigt kul att se! Det är andra gången jag är på det nu. Dock var det ett jetplan som inte kunde komma pga. oväder så det inte kunde lyfta. Draken kallas det för. Så det var ju lite synd. Men har sett den förut. Det var lite mindre plan på själva uppvisningen i år. Men bara JAS är ju värt sina pengar 🙂 Gud så häftigt det är! Vore häftigt att få se hur det ser ut invändigt 🙂

      Ja, men den här helgen har varit skoj så då blir man glad 🙂 Puss o kram! Hoppas du mår lite bättre gumman!

  2. oskrivnablad skriver:

    Häftiga bilder!! 🙂

    Vilken helg! Späckat schema kan man verkligen säga. Men roliga saker 🙂
    Det där med loppis är svårt. Har hört om både bra och dåliga försäljarsiffror, så det beror nog väldigt mycket på vilka som är ute och handlar.
    Snåla kärringar kan hålla sig hemma 😉
    Kram på dig!

  3. Norpan skriver:

    Tack 🙂 Häftiga föremål de där att fota 🙂

    Ja, visst är det svårt med loppis. Dessutom var det marknad i Västerås samma helg, men sen har det väl med vilka som kommer dit just den dagen. Men ändå så är det nog inte riktigt värt att stå en hel dag sådär för vad man får utstå och vad man får tillbaka 🙂 Kram!

Kommentera

