Golfspelande Norpan…

Jag har spelat golf en gång i tiden och har grönt kort. Men det var massvis av år sen jag spelade. Igår var jag med ut och körde slag på ranchen, pitchade in mot green och körde lite bunkarslag. Det var riktigt skoj. Har ju klubborna kvar och allt 🙂 Kan ju inte säga att alla slag gick bra, var lite ringrostig. Men det var heller inte så illa som jag trodde det skulle vara. Fick till en del fina slag. Men det krävs en hel del träning! Kommer definitivt bli fler gånger i alla fall och nästa gång ska vi gå ut på korthålsbanan.

Väl hemma blev det klippning av spireabuskarna som är ganska många och täta. Det tog mig 2 timmar minst att handklippa den! Måste nog skaffa en ordentlig häcksax till nästa gång. Men nu är den så fin så 🙂 Fröken Norpan har däremot träningsvärk både i ryggen och underarmarna idag. Idag blir det inläsningsdag på hemmaplan. Är inte ledig. Och sen ska jag försöka hinna med att rensa mellan mina häckplantor idag. Sen får vi se om det blir grillkväll nummer 3 idag eller ej… Först tar jag min inläsningsdag ute i solskenet!

Det här inlägget postades i Djur, Hemmet, Klipp, Livet på landet, Sommar, Träning. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Golfspelande Norpan…

  1. Mats skriver:

    Tack för kattvideon! Tänk om alla kunde förstå att det inte bara är vi människor som prenumererar på känslor…

    Golfsvingen ser bra ut! Fast jag spöar dig i minigolf…(kanske)! 🙂

    kram /Mats

  2. M skriver:

    Jösses, jag blir mysig när jag ser den där videon – underbar! Saknar en kisse i mitt hem 😦

Kommentera

