En dag kvar till avresa…

Ibland kan jag märka att jag kan ha ett sånt behov av att bara vara ifred och i lugn och ro. Slippa piffa till sig, ligga och läsa i sängen på morgonen, gå upp och ligga och titta på någon film i soffan, bara slippa en massa måsten och bara få vara. Egentid med bara avkoppling och göra det jag känner för. Annars är jag en social person egentligen. Men så har det ju varit mycket hela våren, jag har varit stressad och nu när jag får chansen att koppla av så har jag sånt behov av att göra det till fullo.

Just de här två sista dagarna är det som om luften bara gått ur mig och då har jag stängt in mig i radhuset och i princip inte gått utanför dörren. Mycket också för att jag känt mig krasslig i halsen och behövt kurera mig för att förhoppningsvis inte bli sjuk tills jag ska iväg tidigt tisdag morgon till Italien. Jag har tittat på filmer, sovit och vilat. Skönt! Jag har inte orkat göra någonting. Förmodligen är det att det är någon bacill i kroppen för jag har varit så trött också. Svägerskan var ju sjuk när jag var i stugan och var riktigt vissen…

Nåväl, nu har jag börjat att packa och håller som bäst på att tvätta sånt jag ska ha med mig. Imorgon ska jag försöka gå upp i hyfsad tid för att sedan kunna sova några timmar på kvällen. Måste ju stiga upp mitt i natten för att åka till Arlanda. Börjar faktiskt få lite resfeber känner jag!  Under morgondagen ska det hämtas ut medicin på apoteket och så ska det växlas pengar, tanka bilen och hämta brorsans kameraväska då min är för stor att ta med. Kanske hinner jag med ett sista inlägg på ett tag imorgon. Sen dröjer det en vecka innan det blir något nytt inlägg från mig. Och inte kommer det förmodligen bli något inlägg på FB heller då jag just nu är utan iPhone. Sen kan det vara hiskeligt dyrt att gå ut på nätet utomlands också. Så man ska nog passa sig!

Det här inlägget postades i Livet på landet, Resor, Sommar, Tankar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till En dag kvar till avresa…

  1. Mats skriver:

    Läste att en kille hade fått en räkning på 190 000 efter att ha glömt surfen på i Staterna under en längre resa…Huga!

    Ha så jättekul med Petra på resan, koppla av och parta om vartannat!
    (Ni har tagit med er försäkringspappaer antar jag?!)

    Var rädda om er! kramen /Mats

    🙂

    • Norpan skriver:

      Usch fy 190 000!!!! Det vill man inte råka ut för!

      Tack tack! Jodå, jag har resedelen med mig av Försäkringen + kortet från Försäkringskassan man ska ha när man reser. Allt fixat 🙂 Tror inte det blir så mycket parta av. Har tänkt mig en hyfsat lugn resa med avkoppling, sol och bad. Och nån utflykt och lite god mat 🙂 Tack det ska vi vara! Kram 🙂

  2. M skriver:

    Har inte din känsla för att behöva vara ensam att göra med att hjärnan blir trött och du ibland känner dig på gränsen? Du gör helt rätt i att bara stänga in dig. Det borde fler göra för att låta kropp och själ få vila 🙂

    Ha en jättefin resa nu och glöm inte blogga 😉

    • Norpan skriver:

      Mattias: Jo visst kan det vara så! Har ju haft rejäla stressymtom under våren. Även om jag ibland kan tycka det är skönt att vara i lugn och ro ändå 🙂

      Tack så mycket 🙂 Blogga vet jag inte om det blir något. Beror på om jag hittar någon dator på hotellet eller så. Annars får ni nog vänta tills jag är tillbaka på tisdag nästa vecka 🙂

  3. oskrivnablad skriver:

    Ha det bäst nu!! Ser fram emot uppdatering när du är tillbaka 🙂
    Kramar!!

Kommentera

