Tjejer som dockor????

Ibland undrar jag verkligen vart världen är på väg. Nya HELT sjuka trender får unga att flippa ur totalt. En ny trend är tydligen att man ska se ut som en docka genom ögonlocksklister och cirkellinser. Hur sjukt är inte det??? Jag upptäckte att en person i min närhet började se väldigt annorlunda ut (ingen jag umgås med eller egentligen känner, men ändå träffar då och då). Mer och mer lik en docka med stora helt onaturliga ögon. Såg då att hon hade en blogg.  Jag började undersöka saken närmre. Och mycket riktigt, detta är någon slags trend som spridit sig i världen att tjejer ska se ut som dockor, och då helst Barbie med blonderat hår, stora ögon och utmanande klädsel. Bilderna hon har på sig själv på FB är helt sanslösa. Hur kan föräldrarna tycka det är okej undrar jag…

Här är ett exempel på hur man ska se ut: Docktrenden
Så här ska man tydligen göra för att förstora ögonen utan att göra ett kirurgiskt ingrepp:

Och som om inte det räcker så ska man alltså köpa cirkellinser också som gör att ögonen ser större ut. Alltså fy f-n säger jag bara! Jag blir så förbannand när jag ser nåt sånt här. Unga tjejer ska väl se ut som riktiga personer och inte som dockor? Inte nog med att tjejer ska vara smala som pinnar, opererade med stora bröst, inte en rynka, vältränade, nästan rafset från 12 år, så ska man nu ha ögon som dockor också. Vad hände???? Allså nu måste till och med jag säga att det var bättre förr. Det är min åsikt! Det är upp till var och en, men jag tycker det är sorligt.

Det här inlägget postades i WTF och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Tjejer som dockor????

  1. Sandra skriver:

    Jag håller med! Vad i helvete är det för fel på världen?? USCH!

    Hoppas såna här trender är snabbt övergående.
    Ha en mysig kväll! KRAMAR

    • Norpan skriver:

      Ja, det hoppas jag verkligen! Det blir bara sjukare och sjukare! O tråkigt att unga tjejer går på sånt där tjafs. Skönt att du håller med mig 🙂 Tack och ha en mysig kväll du med 🙂 KRAMAR

  2. Lotta skriver:

    Håller med, vad är det här för trams? Sorgligt att många tjejer går på det. KRAM

    • Norpan skriver:

      Ja, det är verkligen jättesorgligt! Men får väl hoppas att de snart nog inser hur dumt det är! O jag undrar jag vad de kommer att tycka om några år när de ser sig själva hur de såg ut…. KRAM

  3. M skriver:

    Usch, och dockor som är otäcka som de är tycker jag. Jag tror faktiskt inte det blir någon stor grej om jag ska vara ärlig. Hon såg riktigt läskig ut när hon petade upp skinnet och visade hela ögongloben 🙂

  4. Lilla Norpan skriver:

    Nej jag hoppas verkligen inte det, men det är tydligen större än vad man tror hos ungdomar. Äckligt håller jag med dig om att det är och inte särskilt hälsosamt för ögonen! Blä!

  5. Frk Svensson skriver:

    Det är SINNES! Och de stora linserna man ska ha så man ser påtänd ut eller nåt. Att det ens existerar är en gåta för mig. Tycker faktiskt synd om våra barn som ska växa upp med all skit!

    Kram

    • Norpan skriver:

      Visst är det Frk Svensson! Det är inte lätt att vara barn/ungdom idag. Det ställs på nåt sätt helt andra krav på en. Visst var det väl lite så när vi var yngre också men inte på samma sätt. Tycker också synd om dem. Gäller att ha bra föräldrar med bra värderingar och som bryr sig, så de blir så pass trygga i sig själva att de inte behöver sånt tjafs! Och det har ju Ida 🙂 Kram!

  6. oskrivnablad skriver:

    Mycket märklig trend det där och fy vad vidrigt å hålla på så där med ögonen.
    Håller med om att det var bättre förr. När jag var 12 sprang jag ute på rasterna och lekte häst 😉 det är annat än vad tjejerna gör idag.

    Kram på dig.

    • Norpan skriver:

      Ja visst är det äckligt! Och måste ju vara risk att man skadar ögat och får inflammationer osv. Hoppas trenden försvinner fortare än kvickast! Det är nog ungefär lite det vi gjorde också när jag var yngre 🙂 Eller bollruta och andra utelekar. Hoppa hopprep… Mer sånt till barnen! Kram kram

  7. Frk Svensson skriver:

    Nawww. Tack Norpis!
    Pöss!

Kommentera

