Redan höst…

Nu känns det verkligen som hösten är på ingång till min sorg får jag nog säga. Visst hösten kan vara fin (åtminstone i september och oktober) med löven som skiftar färg och när det är sol och fint väder. Men så vet man också att det blir mörkare och mörkare om mornarna och kvällarna och att vintern närmar sig. Det innebär kyla, mörker och snö, ett helsike oftast när man pendlar och inte går det lika bra att springa ute heller. Inget som ligger på plus hos mig. Är det inte lite orättvist att sommaren är 2.5 månad och vintern 5 månader? Flytta utomlands då kan vissa säkert tycka eller sluta gnäll. Men nej vill inte flytta. Jag trivs i mitt radhus och tycka mindre om saker måste man ju få göra också 🙂

Hur som helst, vinterdäck måste köpas och skulle egentligen behöva ordna så jag får motorvärmare i bilen. Men motorvärmaren kanske får sparas till nästa år. Sen måste jag sälja mina gamla vinterdäck till Volvon också.

På torsdag till fredag blir det kickoff med jobbet. Ska bli kul! Vi ska åka till Kolswa herrgård och sova över. Hoppas på god mat! 🙂

Nu är det dags att äta lite mellanmål och fortsätta jobba. Jobbar hemifrån idag. Ikväll är det dags för en löprunda igen och testa knät. Det blev inte värre av ridningen iaf, snarare tvärtom konstigt nog 🙂

Det här inlägget postades i Livet på landet. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Redan höst…

  1. oskrivnablad skriver:

    Har också höstkänslor för tillfället även om solen skinit idag och det har varit riktigt varmt ute. Men ett + finns… Grey´s börjar igen 😉
    KickOff lät skoj och kanske ännu roligare när det börjat lite roligt folk hos dig. Hoppas det blir lyckat. (Och Kolsva ligger bara ett stenkast bort från mig… ok ett ganska långt kast men ändå 🙂 )
    Kram kram

    • Norpan skriver:

      Ja, Greys blir kul att det börjar igen. Det är ett klart + 🙂 Det behövs lite serier på hösten. Tycker det är så synd bara att Brothers and sisters inte går på de få kanaler jag kan se. Det kunde gå på 5:an tycker jag!

      Ja det ska bli skoj med Kickoff nu när jag kan vara med hel dagen både på torsdagen och fredag. Skulle på utbildning egentligen på fredagen så jag fått lov att åka tidigare, men det löste sig 🙂 Ja, det borde väl inte vara alltför långt ifrån dig, fast du kanske bor åt andra hållet från Västerås sett…?

      Kram kram

  2. M skriver:

    Hur gick det med knät, höll det?

    • Norpan skriver:

      Jomän det gick fint! 🙂 Konstigt nog så blev ju knät bättre av ridningen och igår när jag sprang kände jag ingenting efteråt. Är helförvånad och fattar ingenting. Kanske nåt hoppade rätt vid ridningen som gjorde att knät blivit värre efter läkarbesöket. O senfästena känns just inget heller just nu. Så jag hoppas det håller i sig. Ska faktiskt ge mig på en tur ikväll igen på 3 km om jag hinner. Är lite stolt över att jag sprang på 6.05 min/km också 🙂 Det bästa hittills tror jag.

    • Lilla Norpann skriver:

      Jag var lite snabb. Känner lite granna nu på eftermiddagen. Men hur som är det mycket mycket bättre 🙂 Så kanske går det äntligen åt rätt håll 🙂

  3. fia skriver:

    hej du min lilla pudding!!!!
    Kan ju medela att på Kolswa herrgård spökar det… vi va där för ett par år sen med jobbet och jag sov inte en blund pågrund av alla historier som puckot i receptionen berättade……. =( Men maten va OK…
    =) Puss

    • Lilla Norpann skriver:

      Hej gumsan! ♥ 🙂 Jasså är det så pass! Kommer ihåg det nu att du sa nåt om det 🙂 Spännande! Du överlevde ju iaf så vi får väl hoppas vi kommer därifrån levande vi också då 😉 Få se om man märker nåt av det…. Annars får väl grabbarna gå vakt utanför våra dörrar 😉 Puss!

  4. stoffe skriver:

    Åh det är ju inte en nyhet att jag inte håller med dig. särskilt med allt höstprat från mitt håll 🙂 jag älskar denna årstid.. men precis som du säger det är ju lite deprissivt att vuntern närmar sig 😦

    • Norpan skriver:

      Nej, det är ingen nyhet 🙂 Men idag har det varit sommar igen till min lycka!!! 🙂 O en varm kväll 🙂 O ja ”vuntern” 😉 hoppas jag hoppas håller sig borta länge länge!!!!

Kommentera

