Kohlswa herrgård…

Hemkommen från mina 2 dagar i Kohlswa herrgård med kollegorna! Det är otroligt fint och det är en vacker miljö runtom, men jag kan inte säga att jag var imponerad av vare sig personalen (som inte hade någon servicekänsla för fem öre utan tvärtom riktigt otrevligt bemötande) och inte heller av maten som var allt annat än bra! Höjdpunkten var frukosten, men den kan man väl knappast misslyckas med… Och fikat idag som första gången bestod av en väldigt god chokladmuffins (då jag inte tålde winerbrödet de serverade) och sen kladdkakan som var till fikat på em. Annars var det faktiskt mina trevliga kollegor som gjorde att vistelsen blev trevlig 🙂

Inte heller mitt rum var direkt imponerande. Det låg i en egen byggnad längs med allén en bra bit från huvudbyggnaden som ni ser på bilden ovan. Vissa hade riktigt tur och fick fina stora sviter med dubbelsäng o gamla antika möbler med romantiska tapeter och gardiner. Men så är det väl… Vissa har tur andra inte. Men att det skulle vara sån stor skillnad på rum kunde jag inte tro. Det var ett pyttelitet rum med 80-säng, tråkig rottingsäng, trist inredd överhuvud taget och jag hade inte ens en sänglampa. Fick sova med lampan tänd inne i badrummet utifall att jag skulle behöva gå på toa mitt i natten. O glasrutan till mitt rum var spräckt.

Tydligen har det blivit nya ägare av herrgården. Min chef hade varit där några gånger tidigare och då hade det varit mycket bättre och nu lär vi inte komma tillbaka så länge det är i samma ägo. De behöver både gå grundläggande charmkurs och lära sig laga mat! En riktig besvikelse! Synd för det är ju så fint o vackert och skulle kunna vara hur bra som helst. Märkte heller inte av några spöken utan sov hela natten. Dock mådde jag inte helt prima imorse… men det talar vi tyst om 😉

Bild 1 visar huvudbyggnaden där även restaurangen är, bild 2 är på terassen vid huvudbyggnaden och bild 3 är på konferenshuset och till höger den flygel där några av kollegorna sov och som också hade de finaste rummen men hörde konstiga ljud om natten 😉

Det här inlägget postades i Arbete, Festligheter, Mat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Kohlswa herrgård…

  1. oskrivnablad skriver:

    Trist att de inte lägger mer möda på att skaffa riktigt bra personal till ett sånt ställe 😦
    Men att frukosten var god var ju skoj å höra, kanske får bli att åka dit någon söndag 🙂
    Du, det var säkert den dåliga servicen som gjorde att du mådde lite halvtaskigt dagen efter, haha
    Ha en fortsatt bra helg nu…. och hur går det egentligen med tillökningen? Vill den kanske bli ett septemberbarn??
    Kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja jag tycker också att det är synd att de inte lagt ner större möda på att ha bättre personal och bättre service. En utbildning vore kanske inte så dumt! Men ligger ju mycket i personligheten också.

      Hahaha, ja det var nog servicen som gjorde det 😀

      Tack och detsamma till dig! Som du sett redan nu så bidde det en liten tjej och nu är jag dubbelfaster 🙂 Inte dåligt! Kramisar

  2. Linda skriver:

    Nu idag har de nya ägare o fantastisk mat o personal! Värt ett nytt besök!!

Kommentera

