Äntligen är hon här ♥

Efter att ha varit några timmar hos bror och svägerskan igår kväll då svägerskan fått värkar så åkte jag hem igen med misstanken om att jag nog skulle få åka tillbaka igen under natten för att vara med lilla H. Kl. 3 i natt ringde brorsan att det nog var dags. Då hade jag sovit 2,5 timme ungefär. Kl 4 åkte de in till förlossningen och kl. 5.27 imorse 27 augusti, 14 dagar efter beräknat födelsedatum, blev jag stolt faster för andra gången till världens sötaste och finaste lilla brorsdotter! Tänk vad fantastiskt att få vara faster till två helt underbara brorsbarn!

Välkommen älskade Lilla S! ♥ Hon var 51 cm lång och vägde 3288. Lilla H är nu stolt storebror och sa exalterat med ett leende till oss: ”Han kom ut nu!!” 🙂 Det har varit en underbar dag, då jag var den som var den första som fick hålla i henne, förutom brorsan och Y förstås 🙂 Lätt som en fjäder, små små händer och små små fötter, den ljuvliga doften de har och deras minspel som ändras hela tiden….

Nu är det dags för mig att sova. Efter sammanlagt 3.5 timmes sömn i natt känner jag mig mer död än levande. Skulle gått på 40-årsfest idag hos bästa F, men då migränen var ett faktum på eftermiddagen så blev det hem och ta tablett och vila, äta lite räkor och jordgubbar hopkrupen i soffan helt däckad under en fleecefilt (och fantastiskt nog så släppte migränen relativt snabbt den här gången). Men nu ska jag lägga mig på riktigt. Kommer att somna som en klubbad oxe. Och imorgon ska jag ta en sväng förbi F för att gratulera på den stora dagen, men det riktiga firandet blir nästa helg då vi ska ha lite roligheter tillsammans + några andra av mina kompisar. Det ska bli kul! 🙂 Men det är lite hemligt än så länge och vet att F ibland går in på bloggen, så får berätta sen.

Det här inlägget postades i Familj, Festligheter, Kärlek, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Äntligen är hon här ♥

  1. M skriver:

    Vad härligt och jag gläds extra mycket i vetskapen om att det nu finns ännu en kvinna på jorden att fascineras över 🙂

  2. Åh, men grattis (här också!). Vad skönt att det gick så fort för dem 🙂 Mysigt för dig att få lite tid med H, men att vara utan sömn är fan inte nice alltså… Och en lördagkväll hemma i soffan är inte så tokigt det heller faktiskt!

    Puss och kram!

    • Norpan skriver:

      Tack tack 🙂 Ja det var skönt att det gick fort när det väl satte igång. Tur de åkte in när de gjorde för barnmorskan försökte få dem att stanna hemma ett tag till. Hon hann ju inte ens få bedövning! Nej, jag hade aldrig orkat iväg. Jag var helt väck i knoppen på eftermiddagen/kvällen. En annan var ju också lite nervös innan man visste hur allt gått 😉 Puss o kram!

  3. stoffe skriver:

    Men så himla roligt. stort grattis till faster norpan.
    Man kunde vrrkligen förstå.att du är lycklig 🙂
    Ha en superfin söndag
    kraam

    • Norpan skriver:

      Tack Stoffe 🙂 Visst är jag lycklig! Kul med en till tjej i familjen, även om jag såklart hade varit glad om det blivit en kille också. Men den här gången kände jag på mig att det skulle vara en liten tjej och en livlig sådan med tanke på hur hon levt om i mamma Y´s mage 🙂 Tack tack och ha en superfin söndag du med! Krrraaaaam

  4. fia skriver:

    ja… man undrar ju vart det bär hän på lördag….. =)

  5. Mats skriver:

    Grattis! Allt gott.

    Kram /Mats

  6. Frk Svensson skriver:

    Grattis faster 🙂 Kram!! Och tack för din omtanke ❤

  7. oskrivnablad skriver:

    Stort grattis igen 🙂 Blir du hemma med H den här veckan nu?
    Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack tack 🙂 Nej, jag kommer att spara min semester. Blev bra att det blev på helgen och det går bra för dem där hemma så för den skull behövs det inte. Kan vara skönt att ha lite att ta ut framöver också nu när jag ändå vant mig att jobba 🙂 Kram!

Kommentera

