Det här med kommunikation…

Igår kändes måndagen tung! Mycket att göra på jobbet och innan jag skulle iväg på ett möte hade jag ett samtal med en förälder som inte slutade bra. Personen slängde på luren i örat på mig i princip. Vilket idag visade sig vara för att denne inte förstått hur jag menade, utan det blev kommunikationsproblem. Idag ringde jag upp och förklarade och berättade hur jag löst det hela som efterfrågades och personen i fråga var nöjd. Så det känns bra. Kan inte påstå att det är vanligt att jag möter arga föräldrar. Inte saker som har med mig att göra. Kommunikationen brukar fungera bra och då när det inträffar såna där händelser så känns det inget bra och särskilt inte när man sen ska iväg på möte. Men insåg också att det var bättre att låta personen lugna ner sig och att återuppta det hela idag istället.

Igår blev det ingen löpning på kvällen som det var tänkt. Det blev åskväder och då känns det sådär att ut och springa. Jag hoppas på bättre väder till kvällen så jag både kan klippa gräset och ut och springa.

Sen ska jag börja läsa bok nummer 2 på engelska av Twilightserien, ”New moon”. Första var riktigt bra. Roligare att läsa den på engelska så man får originalversionen. Den är lite annorlunda än filmen. Har nog blivit lite besatt av ”Twilight” tror jag 😉 Är lite sugen på att gå på filmpremiären av nya filmen ”Breaking dawn” sen när den kommer i november. Frågan är bara… ska jag läsa boken innan eller efter? Kanske kan vara bra att läsa den innan ändå. Nu ska jag också ta tag i serien ”True blood” som många talar gott om också. Men ”Twilight” slår den nog definitivt inte! 🙂

Det här inlägget postades i Film, Livet på landet, Träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det här med kommunikation…

  1. Stoffe skriver:

    HEJ VÄNNEN.
    Vad duktig du är som är ute och springer, vad stolt jag blir över dig. Jag har också kommit igång så det känns toppen. Dock inte hunnit med att köpa träningskortet som jag nämnde. Tyvärr…
    Men det får bli v 36 när allt är lite lugnare,
    Du frågade hur det gick med cigaretterna. Det går bra! Bättre än förväntat, men jag skriver det gärna inte på bloggen, för ibland är jag sugen att jag tror att jags ka falla dit!

    kraaam

  2. Norpan skriver:

    Tack Stoffe! Vad go du är 🙂 Löprundan gick bra, dock var jag inte lika snabb som jag brukar. Mycket kanske pga. de jäklans småflugorna/krypen som flögomkring som raketer i luften… Dessutom krånglade lurarna som åkte ur hela tiden. Nästa gång kanske det blir utan lurar… Men vad duktig du också är! Även om du inte köpt nåt träningskort så är du ju igång. Det räknas! 🙂 Jag ska försöka komma igång med gym nu också för första gången på torsdag. Få se hur det går 🙂

    Well done med cigaretterna! Riktigt riktigt bra! Nu är jag stolt över dig också! Inte bara för träningen utan för du lyckats så bra med cigaretterna också 🙂 Strongt gjort för förstår att det inte är lätt! KRAAAM

Kommentera

