Norpan i Sthlm…

Jag har nyss kommit hem från Stockholm där jag varit på konferens två dagar vid Essinge Konferenscenter och sovit på hotell ute i Alvik strand. Sov lite sisådär i natt, jag som ändå brukar sova rätt bra på hotell. Efter att ha släpat runt på en tung väska hela dagen igår så var ryggmusklerna precis stenhårda och nada genomströmning. Det var inte skönt att ligga ner efter ett tag på en fast resårbotten. Därav min vissna sömn i natt. Känns skönt att få sova i min egna sköna säng i natt 🙂

Konferensen var kanon och handlade om att lyssna på barn. Att göra barn med funktionnedsättning mer delaktiga och få mer inflytande. Viktigt som sjutton tycker jag och hos oss jobbar vi mycket på just det. Jag använder t.ex. samtalsverktyg i mina uppföljningssamtal för att få barnen mer delaktiga och bli hörda. Vi håller på och gör en barnbroschyr tillsammans med barnen som ska rikta sig till barnen om insatserna. Jag har nu också fått ännu lite mer inspiration och idéer om hur man kan jobba vidare 🙂

På centralstationen i Sthlm gick jag in på Ur och Penn en sväng innan tåget skulle gå och hörde en så jäklans bra låt som jag inte kände igen. Inte heller var jag så smart att jag tog upp iPhonen och körde appen Shazam. Då hade jag förmodligen vetat vad låten heter. Så himla retsamt och irriterande. Vill ju veta vad det var för låt!!!! Har försökt kolla på Englandslistan, men nej. Det var en låt med lite irländskt inslag (typ riverdance) på vissa ställen. Det är en kille som sjunger. Nån som vet???

Kommer nog bli en tidig kväll ikväll. Igår gick jag ju upp vid 4.30 på morgonen. Inte pigg vid den tiden kan jag lova. Och efter att ha sovit dåligt i natt kommer jag nog slockna som en liten gris skulle jag tro. Natti natti!

Det här inlägget postades i Arbete, Musik, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Norpan i Sthlm…

  1. flickanochstaden skriver:

    Åh, det är det bästa med konferenser eller liknande att man får bo på hotell. Men det får ju gärna vara så att man sover gott. Trist att du inte gjorde det :/ Men hotellfrukosten var väl ändå helt okej? 😉

    Haha, vet vad du menar när man hör en låt och inte vet vilken det är! Kommer du inte ihåg nåt av texten då? Så kan du googla på lyrics…

    Hoppas du får sova gott inatt 🙂

    Puss

    • Lilla Norpan skriver:

      Jajemän! Hotellfrukosten var smarrig! Älskar hotellfrukostar! Bara det gör det värt att bo på hotell. Sängen hade nog varit okej annars om det inte vore för min rygg. Men skönast sover man ändå hemma!

      Tyvärr hörde jag inte texten för var så koncentrerad på de klockor jag kollade på. Så dumt! Det enda jag kommer ihåg är sun i refrängen… 😦 Kommer man inte långt på. Natti natti! Puss

  2. oskrivnablad skriver:

    Jag tycker att du kan spela in dig själv när du nynnar på låten så kan vi sen ha lite å gå på 😉
    En positiv sak är att du inte kommer glömma appen nästa gång. Har kört den ett antal gånger i bilen… de säger ju typ aldrig vilka det är som kör låten 😦

    Vad skoj att du hade inspirerande dagar i Sthlm. Det är så kul att komma tillbaka till jobbet sen med en massa idéer 🙂
    Trist däremot med hård säng. Hoppas du sov som en prinsessa i natt 🙂
    Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Hahaha, jomän visst! Självklart! 🙂 Nej, jag hoppas jag inte kommer att glömma nästa gång!! Var nog för jag fick lite bråttom till tåget. O nu minns jag inte ens hur den gick 😦
      Ja, visst är den praktiskt. Jag har också använt den några gånger. Bla. inne i en klädaffär som ofta brukar spela bra låtar. Men som du säger, radiolåtar kan den ju vara perfekt också!

      I natt sov jag verkligen som en stock! Var så trött i morse ändå så jag tog ut 3 timmar flex. Det var så skönt att bara få ta det lugnt hemma och ligga och läsa lite 🙂 Kram!

  3. stoffe skriver:

    Åh har du varit här? Och än en gång, inte ett ord. Haha du smyger dig genom stan hela tiden 🙂

    Om du hade en hård säng här, så hade du något att längta till när du kom hem. Det finns inget som är mer skönt än när man sovit dåligt några nätter och få gotta ner sig i sin egen säng sen..
    Kraam

    • Lilla Norpan skriver:

      Jag vet Stoffe! Men den här gången hade jag tänkt höra av mig för att höra om vi skulle ta en fika. Men jag var så himla trött efter de två konferensdagarna att jag kände att jag inte skulle vara något trevligt sällskap utan bara längtade hem. Slocknade tom. på tåget på vägen hem. Ledsen! 😦 Men det blir fler gånger. Det blir ju lite då och då ändå. Och nästa gång kanske vi kan boka nåt innan? Om du inte har vägarna förbi Västerås nåt 🙂 Kraaaam

  4. MAJA skriver:

    Men duhhhh….varför frågade du inte vilken skiva de spelade? Eller vilken radiostation. Sedan kunde du gått in på radiostationens hemsida och kollat tablån. 😉 Nu får vi ju alla ligga sömnlösa!!! 😛

Kommentera

