Run Norpan run…

Ikväll sprang jag 4.57 km. Det längsta sen jag fick ont i knät. Än så länge känns det okej i knät och då var det ändå asfalt jag sprang på hela vägen. Jag fick bara ett sånt där knäpp som jag kan få ibland. Envis som synden! Först försökte jag intala mig själv att nä, kanske var bättre att ta en lite kortare runda ändå och bestämde mig för att förlänga rundan liiiite bara. Sen förlängde jag den ännu lite till och sen vips så var jag på den längre rundan. Ändå lyckades jag hejda mig lite på slutet och bestämde mig för att trappa ner och gå sista biten för att inte pressa knät till max. Det var en rätt skön avslutning ändå även om jag normalt sätt brukar pressa mig till max och springa allt jag har sista biten. Man måste ju kunna variera sig 😉

Imorgon blir det dock en vilodag emellan innan det är dags igen (tror jag). Vill inte utmana knät för mycket. Igår blev det också hård fysisk träning med temat ved. Vi åkte upp till stugan över dagen då vi tagit ner 3 stora träd där. 2 björkar och en tall. Och det tar lite tid att minska ner dem till ved. Jag var den som packade på full last på skottkärran körde till baksidan av huset och sen bar upp veden i vedkorg upp för en backe upp till vedbon. Det blir tungt efter några vändor. Jag var helt mör och nästan vimmelkantig när det var dags att köra hemåt. Det blev soffläge resten av kvällen. Träningsvärken var ett faktum idag på vissa ställen och ryggmusklerna var hårda som sten i natt. En dags arbete kvar i stugan med att få ordning på veden.

I helgen har jag också hunnit med mys med lilla S och lilla H och fikafrämmande av svägerskans tvillingsyrra, hennes man och lilla dotter. Trevligt trevligt! 🙂 Avslutade kvällen med True blood, där jag nu är inne på mitten av säsong 4. Är jag beroende måntro??? Jäklar vad en serie kan bita sig fast på en och allt annat nästan blir oviktigt för stunden… Men gillar fortfarande Twilightfilmerna mer! 🙂

Det här inlägget postades i Familj, På TV, Träning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Run Norpan run…

  1. Stoffe skriver:

    du har så rätt, hur kan det vara bloggfritt med ett inlägg? 🙂
    Jag vill bara göra ett statement *s*

    Hoppas att du har haft en bra helg och att du har myst massor.
    Du är så himla duktig som springer som du gör. Jag har itne alls varit på g i helgen så det vore inte helt fel med en runda för mig också.
    Kraam

    • Lilla Norpan skriver:

      Jodå, det har jag allt 🙂 Men blev lite jobb också som sagt 🙂 Men var skönt att åka upp en sväng till stugan även om det alltid känns lite sorgligt också när det nu går mot höst och vi inte åker upp dit just nåt över hösten och vintern även om det är vinterbonat. Men marknaden ska jag upp till 🙂

      Tack tack! Känns skönt att vara igång, men förra veckan blev det lite dåligt när jag var på konferens och så. Får ta igen det den här veckan! Du kommer igen Stoffe! Ibland är man inte på g. Kraaam

  2. oskrivnablad skriver:

    Visst är det härligt när man känner att man kan träna liiite till å så lite till ändå 🙂
    Du är jätteduktig och verkligen på G nu.

    Vilken bra helg du verkar ha haft. Fikabesök är sällan tråkigt 😉
    I morgon blir det ett besök i din jobbstad. Bilen ska på service.
    Kram på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack! Det var riktigt skönt! Skam den som ger sig 😉 O du är ju duktig du å med din tennisträning! Lite sugen på det jag å! Spelade ju när jag var yngre. Vi är en riktig tennisfamilj. Pappa både spelat tennis och tränat svenska landslaget när det gäller tjejerna i Tyskland och brorsan har spelat i många år och var riktigt duktig och var utlånad en del i Tyskland och spelade i USA efter att han fått stipendium. Nu har han dock lugnat sig lite. Har du spelat länge?

      Ja helgen har varit riktigt bra. Lite av varje kan man säga 🙂 Jasså det blir ett besök i min jobbstad imorgon 🙂 Hoppas det går bra med bilen! Kanske kan ta en lunch nån gång om du är där fler gånger 🙂 Kram kram!

  3. flickanochstaden skriver:

    Vad grym du är med din träning trots knät som strular 🙂 Tummen upp för dig! Och så träningspass deluxe vid stugan på det. Folk som inte varit med och jobbat så där vet inte hur jobbigt det kan vara.

    Jag har fortfarande inte fastnat för några vampyrer. Kan bero på två saker. Hade en väldig skräck för dem när jag var liten. Och jag inte riktigt gett det en chans nu. Meeeen jag har ju faktiskt sett twilightfilmerna men mjaaa… Tror det var för hypat innan 😛 Men böckerna kanske är bättre? 🙂

    Puss och kram

    • Norpan skriver:

      Tack tack! Jag försöker så gott jag kan. Och just nu går det bra med knät! 🙂 Desto sämre med ryggen. Nu ska jag få massage imorgon så då blir det nog bättre med den saken! 🙂 Nej, det är verkligen svinjobbigt att köra och bära ved! Tungt som attans och det är svårt att ta i ”rätt”. Jag var alldeles färdig efter de två dagarna jag hittills grejat. Dessutom släpade vi grenar från träden upp till skogen. Så det kändes att man levde när vi var klara och jag somnade som en liten gris 🙂

      Nä, det måste väl finnas nån som inte gillar filmerna också. Har du sett alla filmerna? Jag fullkomligt älskar dem! True blood har jag också fastnat för om än inte riktigt på samma sätt. Men gillar dem. True blood är dessutom lite smårolig ibland 🙂 Men hade du skräck för dem som mindre så kanske man blir mindre förtjust i dem som vuxen också…. Twilighböckerna är lite skillnad och man får en lite annan djupare bild av filmerna. Första boken skiljer sig rätt mycket från filmen. Däremot bok nummer två som jag läser nu verkar stämma bättre även om det händer lite extra saker även där. Puss puss

Kommentera

