Klockköp och beroenden…

Igår impulsköpte jag en klocka som jag fastnat för förra veckan. Är lite av en sucker för klockor. Men nu var det faktisk ett bra tag sedan jag köpte en. Några år sen till och med tror jag. Så nu var det dags 🙂 Ville ha en lite snyggare klocka med inte allt för smalt länkarmband, silver och en lite större urtavla och nu hittade jag en med nedsatt pris och inte alltför dyr. Perfekt!

Jobbar hemifrån idag och snart är det dags att smörsteka lite kantareller som jag fått från en kollega. Ska lägga dem på formbröd som sen ska in i ugnen med lite ost på. Mums 🙂

Nu har jag sett så långt man kan av ”Vampire Diaries”. Vad ska jag se nu då och hur ska jag kunna vänta för att se hur det gick sen…? Har verkligen blivit fast i seriernas värld. Men det är ju det perfekta nöjet när man är lite krasslig och inte kan träna. Det kan lätt bli som en drog. Författarna till serierna vet ju precis hur man ska fånga in den som tittar så man bara måste se ett avsnitt till och bara ett till och bara ett till…. Det krävs verkligen en bestämd Norpan som säger till sig själv när det är nog! Klockan kan lätt dra iväg in på natten. Gillar denna serien bättre än True blood och man får mycket bra låttips att lyssna på också. Har ett gäng låtar som finns med på USB:et jag har i bilen när jag åker till jobbet nu 🙂

Sammanfattningsvis har jag nu två starka beroenden (varav det ena jag är mer periodare):
1: Försvarets hudsalva (ett måste att ha med mig i alla situationer genom hela dagen)
2: Vampyrserier (periodareberoende).

Wordfeud tycker jag inte jag kan räkna som ett beroende ännu… Får jag välja mellan att fortsätta titta på aktuell serie och Wordfeud, läggs Wordfeud åt sidan 😉

Här kommer 2 till bilder från Ladies night-kvällen. De var två av ett gäng bilder ifrån hotellet idag. Vem står närmast Stenmarck? Jag förstås 😉 Foto: Tina Viitala.


Det här inlägget postades i Festligheter, Mat, På TV, Shopping och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Klockköp och beroenden…

  1. stoffe skriver:

    jättesnygg! både klockan och du 😉
    mitt beroende number 1 är utan tvekan jackor. skulle behöva hjälp att sluta shoppa dem. jag har sååå många..
    pöss

    • Norpan skriver:

      Haha, tack fina Stoffe 🙂 Ja, har sett lite varning där på jackorna 😉 Kanske dags för avgiftning för dig å då 🙂 Jag har varit lite så med skor, men har nu lugnat ner mig lite 🙂 Man får tänka sig lite mer för med pengar när man bor i radhus 🙂 Pöss o ha den bästaste helgen! 🙂

Kommentera

