Att köpa dammsugarpåsar….

Snart sussdags! Tänk att jag lyckats hålla mig vaken nu ikväll 🙂 G på jobbet trodde jag somnat ifrån Wordfeud igen som jag gjorde igår när jag sov 12 timmar, men icke, kollade ju bara på Grey´s. Även om tjejer kan göra fler saker samtidigt så är det inte alltid man vill 😉 Misstänker starkt att det är han som somnat istället… Det har varit tyst rätt länge nu.

Ett antal gånger nu har jag varit på gång att köpa nya dammsugarpåsar, men nåt har hela tiden gått snett.  Jag hade tagit ur lappen som var med i förpackningen så jag skulle veta vad jag skulle ha. Första gången glömde jag lappen, andra gången hade jag lappen med mig, men glömde titta efter dammsugarpåsar och kom ut utan. Sen har jag glömt lappen ett antal gånger till. Men så idag tänkte jag att ”today is the day”. Jag hade med mig lappen och parkerade vid affären. Gick iväg mot affären från parkeringen. Kom på att jag glömt lappen i bilen så jag vänder och hämtar den för att sedan gå in i affären. Jag står och tittar på lappen jag har med mig och i det lilla häftet som brukar finnas på plats för att matcha så jag får rätt.

Då slår det mig helt plötsligt att jag inte vet vilket märke jag har på dammsugaren och då spelar det ju ingen roll att jag har lappen med mig. På den finns ju nämligen inte bara min dammsugare med utan även ett antal andra märken som passar för dessa påsar. Suck! Försöker tänka till och funderar på om jag ska chansa. Men det slutar med att jag handlar lite annat och åker hem utan igen. När jag kommer hem tittar jag på dammsugaren och märker att jag inte alls hade det märket jag trodde. Man tittar mer sällan på märket än vad man tror tydligen 😉 Det enda jag faktiskt hade kommit ihåg var att det var en XIO, men inte en Electrolux utan en Volta 🙂 Men nu har jag ringat in rätt på lappen, så nästa gång, då jäklar! Att det ska vara så svårt att köpa dammsugarpåsar…. Grejen är väl den att man gör det alldeles för sällan…

Det här inlägget postades i Livet på landet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Att köpa dammsugarpåsar….

  1. flickanochstaden skriver:

    Det här med att köpa dammsugarpåsar verkar ju sjuuuukt jobbigt, hihi 😉 Så varför inte köra på den metod som jag hade som ung? Eller nej, yngre 😉 Jag tog ur påsen ur dammsugaren och ta daaaaa plockade ur allt skräp och satte sen tillbaka den, haha. Done!

    Puss och kraam

    • Lilla Norpan skriver:

      Flickan: Du den idéen är inte dum! Den har jag kört i ren desperation någon gång 😉 Jag har fortfarande inte köpt några nya. Orkade inte en till sväng till affären idag. Så det kanske blir den varianten haha!

      Puss o kraaaaaam

  2. stoffisen skriver:

    Oj det är katastrof att köpa dessa påsar.
    Det är helt omöjligt att få rätt, men den där sajten om dammsugarpåsar är bra 🙂

    • Lilla Norpan skriver:

      Jag lyckades efter mycket om och men 🙂 Men det är verkligen en djungel det här med dammsugarpåsar när man ska stå och leta efter att rätt förpackning har med just mitt märke av dammsugare och rätt nummer på dammsugaren. Men nu är det gjort 🙂

Kommentera

