Vintern kan komma… (fast helst inte ;))

Vad himla skönt det känns nu när jag har dubbdäcken fixade med nya lättmetallfälgar och sittandes på bilen! Att ringa och krånga och fixa med sånt liksom hänger över en på något vis och ligger och gnager. Och billigt är det ju inte heller! Fick jag välja skulle jag ju heller använda pengarna till att åka utomlands till värmen än att lägga dem på fälgar och däck, men det är ju ett måste om jag ska kunna köra i vinter och jag får väl i alla fall vara glad för att mina vinterdäck jag köpte förra året till Volvon kunde användas även till nya bilen. Annars hade det ju blivit ännu dyrare! Sen känns det lite extra skönt nu när man hör alla andra pratar om när de ska byta och krångla med däck när man har sitt klart 🙂 Nu ligger de gamla plåtfälgarna på Blocket (fast jag inte gillar att sälja saker…Sist var det ju dessutom en som försökte bjuda in sig på middag)!

Äntligen har jag tagit tag i det här med ryggen också nu. Nästa fredag ska jag till kiropraktor. Jag är så glad att jag känner en som på så vis kunde ta in mig snabbt på sin lunch nästa vecka på fredag. Hade fått komma tidigare också, men då är jag ju i Etuna och det går ju inte då. Grymt tacksam i alla fall 🙂 Hittade till slut min TENS, så den har jag haft med mig på jobbet också. För den som inte vet vad en TENS är, så är det en liten apparat som kör ut hög- eller lågfrekventa nervimpulser till plattor som man sätter på det smärtande området. På så vis går impulserna in i det smärtande området och lindrar värken. Vissa använder det vid förlossningar, det kan användas vid migrän, reumatisk värk, illamående eller annan värk. Nackdelen när man har den på jobbet är att det är rätt sövande med de där impulerna, så passar man sig inte så kan man lätt somna 😉 Jag somnade med den när jag gått och lagt mig för natten en dag här. Så skönt!

Dags att jobba vidare hemifrån. Behövde en liten mellanmålspaus 🙂 Ikväll blir det födelsedagskalas hos ”bonussyrran” för hennes lilla dotter 🙂 Passade på att handla present medan jag väntade på bilen imorse. Hoppas hon blir nöjd!

Här kommer ett roligt klipp med just en TENS – Tim testar

Det här inlägget postades i Arbete, Bilar, Familj, Humor, Klipp, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vintern kan komma… (fast helst inte ;))

  1. stoffisen skriver:

    Åh sweetie!
    Det är bra att du tar hand om dig själv! Ryggen är viktig att vara rädd om,
    Vilken fin feedback på väskan Kul att du gillade den,,, 😉

    kram!

    • Norpan skriver:

      Ja, ryggen är besvärlig när den inte fungerar som den ska! Så hoppas det blir bättre 🙂

      Ja, väskan var verkligen ursnygg! Kram o ha e skön helg vännen!

Kommentera

