Musfri höst och vinter…?

Hade tänkt bjuda på en höstbild hemifrån, men det är så mörkt ute o orkade inte dra fram digitalkameran så får bli en höstbild från stugan istället. För nu kan man verkligen inte få känslan av sensommar längre! Hösten är verkligen här med sina höstfärger. Det är kyligare i luften och det känns att snön är nära (vare sig jag vill eller inte ;)).

Det börjar bli hög tid att ta in utemöblerna och grillen på uteplatsen *snyft* och klippa gräset för kanske sista gången. Om bara någon vecka är det dags för att ställa klockan efter vintertid och det kommer ännu mer kännas som om man stiger upp mitt i natten. Man får försöka pigga upp sig med andra saker istället.

Ja, det är bara att gilla läget. Inga möss har hörts till än så länge på vinden i alla fall till min stora lycka. Jag hoppas de håller sig borta helt i år och att det inte blir en lika bitter vinter. Undrar om det inte var vid ungefär den här tiden eller något senare som jag fick en död mus i väggen…. Det blev precis lagom till jag skulle ha pizzakvällsgäster hemma hos mig. Anticimex var hit och en sån starkdoftande ”wunderbaum” var ett faktum! Gästerna överlevde kvällen och jag även de kommande dagarna 🙂

Det här inlägget postades i Höst, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Musfri höst och vinter…?

  1. stoffisen skriver:

    Åh vad mysigt!! Jag tycker bilden var superfin som du la upp 🙂 Mysigt som bara den, men det är ju inte någon suprise att jag gillar hösten hehe

    mm, man kan ju undra när man får sådär konstiga samtal på nätterna och en person som kräver att man ska vara á jour 24 seven. Inte direkt min melodi..
    Stor kraaam

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack 🙂 En höstbild i alla fall 🙂 Nej, du vet jag att du gillar hösten! Det är okej när det är fint väder och fina färger. Men november särskilt tycker jag är tung! Det är väl inte någon surprise att jag gillar våren och sommaren heller 😉

      Ja, helt sjukt ju hur man kan hålla på! Märklig person får jag lov att säga! Stor kram tebax 🙂

  2. oskrivnablad skriver:

    Hoppas mössen håller sig borta hos dig. Här har jag redan hört dem ett tag och vi har en listig jäkel som lyckats komma undan med bytet tre gånger i ett vindsförråd. Men jag ger mig inte, den ska fast!!
    Jag gillar starten på hösten men övergången till vintern är bara mörk och deppig 😦
    Men vi får hoppas på fler fina dagar nu.
    Kram kram

    • Norpan skriver:

      Jasså de är igång hos dig redan! Usch o fy! Jag kommer inte lägga ut något mer gift nu. Vill inte riskera att få fler döda i väggen. Men är det så att det blir många så får man väl överväga vad man ska göra förstås… De borde verkligen inse att de ska hålla sig ute! De kan väl bygga sig ett eget hus….

      Ja, håller med dig om att starten på hösten ofta är fin, men det mörka och tråkiga gillar jag icke och inte kylan heller. Det är ju bara mörker på hösten och vintern. Ljuset blir man piggare av och det saknar jag ända tills det blir vår. Men lite sol piggar ju alltid upp 🙂 O lite tända ljus och vin om kvällen…kanske en och annan film 🙂 Kram kram

Kommentera

