Tävlingsnorpan…

Det bor nog en liten knäppis i oss alla…eller?

Jag är ju en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna o vilka enorma krav jag sätter på mig själv ibland! Som kanske någon vet sen tidigare så har jag ju lärt mig att jag inte ska delta i några stegtävlingar framöver. De 3 deltävlingarna vi hade i kommunen där jag jobbar tog ju nästan knäcken på mig. Jag har ju inte fördelen att kunna cykla eller kunna gå till jobbet. Inte heller har jag någon hund att ta med ut på lunchen och ännu mindre hade jag kunnat göra det även om jag hade en då det hade blivit liiiiite väl långt att åka hem 6 mil bara för en lunch 🙂 Dessutom har jag ett ganska så stillasittande jobb så hela min tid gick åt till att träna när jag kom hem från jobbet. Det blev i princip dubbla träningspass samt en hel del att gå omkring inomhus hemma. För inte dög det att ligga på plats 64 eller 158 av ca 450 deltagare, nädå, fröken Norpan skulle toppa och det gjorde jag också! Mycket nöjd 😉

Som tävlingsmänniska kan man även få andra dumma idéer rätt som det är. Som i fredags när jag var och handlade. Helt plötsligt får jag för mig att jag ska hinna packa ner mina matvaror före hon som stod före mig i kö och som nu står och packar i sina varor. Hon har ju lite försprång, men jag SKA hinna före. Naturligtvis trasslar påsen till sig så jag nästan lägger nån matvara utanför påsen, men med lite snits lyckas jag i alla fall bli klar precis samtidigt som hon bredvid. Ett litet YES, även om jag inte hann först! Men hur kan man bara få för sig att tävla om att få i matvarorna först i påsen??? Å vad spelar det för roll egentligen kan man undra???… 🙂

Det här inlägget postades i Livet på landet. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tävlingsnorpan…

  1. WORDFEUD WINNER!!!!!! MOAHAHAHAHAHA skriver:

    Ska du verkligen spela Wordfeud? ASGARV!!! 😛

  2. LOUDMOUTH skriver:

    Bock och bug inför mästarinnan. 😉 Bäst av 3??? 🙂

Kommentera

