Hos kiropraktorn…

Den här veckan kommer att bli en utmaning och inte helt lätt! Har varit hos kiropraktorn idag! Lycka kan jag säga att jag gick iväg! Jag hade låsningar i bröstkorgen ända upp vid nacken och dessutom så hade jag en vridning i bäckenet. (Undrar om det kan vara sen jag åkte av hästen…Slog ju i vid höften) Det skiljde 1.5 cm mellan benen pga. vridningen. Han sa jag var stel och så hård uppe mot axlar och nacke, vilket han var lite fundersam över. Nu har han knakat loss mig både i bäckenet, på båda sidor vid nacken och vid bröstryggen. Nu ska jag läkas under en vecka och det innebär ingen träning mer än promenader. Jag får inte sitta längre stunder mer än en halvtimme i taget sen måste jag upp och röra på mig. Annars avstannar läkningen och det går tillbaka igen. Om en vecka ska jag tillbaka igen så får vi se hur det har gått. Lätt det blir att jobba när jag ska hålla på och fara upp stup i ett…. Särskilt när jag har möten, varav ett på måndag som jag ska delta i…. Lär ju ställa mig upp då också. Får väl tala om hur läget är att jag måste stå upp ett tag.

Nog om detta 🙂 Ikväll blir det fredagsmys med svägerskan och älskade brorsbarnen! Brorsan ska iväg på AW. Blir svårt att låta bli att lyfta på Sanna dock. Får väl sitta med henne i knät en stund om inte annat 🙂 Ett sprojlans nytt avsnitt av Vampire Diaries har kommit också så det ska jag hinna med o se i helgen också 🙂

Det här inlägget postades i Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Hos kiropraktorn…

  1. oskrivnablad skriver:

    Bra ändå att du kom iväg innan det blev ännu värre.
    Hoppas du får en supermysig kväll med svägerskan och dina små favoriter 🙂
    Kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, jag kände att det inte gick längre. Det är lite på max när man inte kan sova ordentligt. Få se om det dock måste göras om på fredag igen… Men tar väl ett tag att läka så kanske bara är för otålig.

      Det var en jättemysig kväll med mina goa! 🙂 O fick en till kväll igår 🙂 Kan det bli bättre! Hoppas du haft det bra i Sthlm o är nöjd med dagarna! Kramisar

  2. Mats skriver:

    Önskar dig ett snabbt må bättre, Miss J!

    Tänker på dig och håller tummarna.

    kramen /Mats

  3. Christel skriver:

    Aj satans, vad ont det gör när det låser sig så där. Hoppas att det blir bättre nu iaf.
    Kram!

  4. flickanochstaden skriver:

    Usch vad du har haft problem med din rygg nu 😦 Nu får det väl ändå vara nog?! Hoppas att det hjälper att du får läka ihop nu och måste du stå upp på mötena så är det väl så då 😉

    Hoppas du fick en mysig kväll med de små 🙂

    Puss och kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, jag hoppas att C får ordning på min rygg nu! Vore en befrielse så jag får börja röra på mig som vanligt igen!

      Fick två härliga kvällar med de små godingarna! 🙂 Puss o kram o ha det fortsatt bra nere i södern 🙂

  5. Stefan Falkelind skriver:

    Jag kanske skulle gå till en kiropraktiker också. Har ont i ryggen för jämnan.

    Tävla om en bok på min blogg
    http://stefanfalkelind.com/2011/09/vinn-boken-farligt-omrade.html

    • Lilla Norpan skriver:

      Stefan: Om du har ont i ryggen för jämnan tycker jag definitivt du ska ge en kiropraktor en chans! Det kan knappast bli sämre. Ofta kan det vara låsningar som gör att kroppen hamnar i fel läge och gör att det blir felbelastningar. Ska kolla in tävlingen imorgon!

  6. stoffisen skriver:

    nej men fy för ryggont!
    Man blir så himla handikappad när inte ryggen fungerar som den ska, och smärtan är fruktansvärd- Well, viktigast av allt är att du tar tag i det nu. Vad SÄGER kiropraktorn? Dem brukar ju ha ganska kloka utlåtanden trots allt…

    Stor kram till oss sjuklingar!
    U & Me ;D

    • Lilla Norpan skriver:

      Japp, minst sagt handikappad! Man känner sig som en pigg 90-åring ungefär… Men förhoppningsvis blir det bättre. Kiropraktorn vill vänta ut den här veckan för att se vad behandlingen har gett. Men som jag skrev ovan så var bäckenet vridet/roterat åt sidan, låsningar i bröstryggen och stenhård i musklerna uppe vid axlar mot nacken. Så det var rejält. Och inte säkert att det gett med sig utan kan ha åkt tillbaka i samma länge igen, vilket jag misstänker om bäckenet i alla fall…

      Ja, jag såg det där med rotfyllningen! Stackare!!! Har aldrig gjort någon sådan, men har hört att det ska vara smärtsamt också och dyrt! Hoppas du får slutföra behandlingen snart och att det blir lyckat! Inte kul att gå omkring med värk! Puss o kram på dig!

Kommentera

