Typisk snowboardtjej?…

Igår bokades biljetter till ”Breaking dawn” till premiären! Äntligen, äntligen kommer filmen 🙂 Tror nog inte jag kommer att hinna med att läsa ut boken innan. Är ju fortfarande på 3:e boken ”Eclipse”. Men får väl läsa den i efterhand.

Imorse blev jag åter igen varse om hur farligt man lever som bilpendlare. När jag hade svängt av motorvägen och skulle ut på en ”vanlig väg” satt jag i mina tankar när en bil helt plötsligt från motsvarande sida körde ut för att köra om en långtradare. Han kör över i min fil och kör nästan ihop med mig som inte hinner väja. Det STRÖÖÖÖÖÖÖK sig verkligen! Jag var en hårsmån ifrån att inte komma fram till jobbet idag. Tror inte det hade gått speciellt bra om vi hade kört ihop i den farten. Hjärtat stannade nästan. Gud så rädd jag blev! Det finns verkligen mycket idioter som är ute och kör som inte borde ha något körkort. Vissa ska köra om till varje pris!

Fick höra något intressant idag som jag inte hört förut när jag kom till jobbet. Tydligen ser jag ut som en typisk snowboard-tjej 🙂 av G. Ska jag ta det som en komplimang eller? 😉 Det var en diskussion gällande slalom som den saken kom upp. Skulle gärna vilja testa åka snowboard och har varit på gång flera gånger, men än har det inte blivit av. Men nån gång så! 🙂 Han hade själv inte testat heller.

Håller på och blir förkyld! Usch så dassig man kan känna sig när man är sådär halvdan. Bara hoppas att skiten går tillbaka igen! Kroppen klarar väl inte att stå emot när jag gör såna stora behandlingsingrepp på ryggen just nu… Men än är jag på jobbet i alla fall 🙂

Det här inlägget postades i Bilar, Film, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Typisk snowboardtjej?…

  1. Sandra skriver:

    Åhh jag vill också se den!! Du får berätta hur den var sen 🙂

    Krya på dig och hoppas du håller dig på benen! KRAMAR

  2. oskrivnablad skriver:

    Jag skulle ta det som en komplimang 🙂 Tuff tjej med skinn på näsan 😉

    Ush för den där idioten som körde om, förstår verkligen att hjärtat stannade. Det gäller verkligen att ha alla tentakler ute åt alla håll och kanter i trafiken. Skönt det gick bra!!
    När det gäller förkylning så hoppas jag att den snabbt går tillbaka och stannar borta, för fan vad sega de är i år 😦
    Krya på dig snowboardtjejen 😀
    Kramar

    • Lilla Norpan skriver:

      Hahaha, ja kanske det 😀 Det låter ju positivt!

      Ja, ibland lever man verkligen i skräck när man är ute och kör bil. Mycket som kan hända. Men man önskar ju att vissa kunde ta lite mer hänsyn när de är ute och kör!

      Tack tack gumman! 🙂 Ja, jag har märkt att det är många på jobbet som går och drar med sina sega förkylningar. Kramar tillbaka!

  3. stoffisen skriver:

    Ne men usch!! Det är ju katastrof på dina vägar. fy fan!! Du måste vara rädd om dig och inte sitta i andra tankar. fokus fokud! Särskilt nu när det blir mörkare ute…
    Kraam

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det händer myckte på den där vägen, både på viltsfronten och idioter på vägen. Jodå, jag är försiktig Stoffe. Tyvärr hjälper det inte alltid när det finns andra knäppgökar. Inte alltid man hinner parera. Men du har rätt, gäller att vara med hela tiden. Kraaaaam

  4. Frk Svensson skriver:

    Usch vad otäckt! Vilka galningar det finns, verkligen! Ha ögonen öppna och kör långsamt. Pöss på dig!

  5. Mats skriver:

    Skönt att ingen blev skadad! Ja, livet kan ändra sig på en sekund. Vissa saker får man inte chansa med.

    Krya på näsan (och resten av du), med eller utan snow boards!

    kramen /Mats

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det var otäckt! Var lite spak efteråt. Saker och ting kan hända snabbt! O även om man själv tänker sig för när man kör så finns det defintivt andra som inte gör det!…

      Tack snälla du! 🙂 Nä någon snowboard lär det inte bli på ett tag i alla fall 😀
      Kram Kram o hoppas allt är bra med dig!

Kommentera

