Tidiga felringningar… och Norpan skjuter skarpt!

Imorse när jag kunde sova lite längre eftersom jag jobbar hemifrån  blev jag förstås väckt av mobilen som ringde. En berättar att han ringt fel efter att han förstått att jag inte är i Stockholm vid Tullinge.  Han ber om ursäkt för att ha väckt mig. Jag lägger på och går och lägger mig igen. Telefonen ringer från samma nummer, jag avvisar samtalet. Telefonen ringer igen, jag avvisar återigen och sätter telefonen på ljudlöst.

Så håller det på 10 gånger till varav jag de två sista gångerna låter telefonsvararen ta dem. Ser sen att han pratat in på telefonsvararen 2 gånger. Inte fattar han heller att han ringt fel igen utan tror fortfarande att jag är den han söker. Pucko! Han har prylar som han ska släppa av i Tullinge och vill att jag ska ringa blixtsnabbt för han måste åka vidare sen. Vet han inte vad personen heter som han söker??? Jag är rätt säker på att den personen han söker inte heter som jag i alla fall… Efter det är jag klarvaken!

Senare i eftermiddag idag ska jag påååååååååå BREAKING DAWN! 🙂 Äntligen! Jag är laddad för nästan 2 timmar med snyggingen Robert Pattinson 😉

Igår sköt jag skarpt tillsammans med några kollegor från jobbet. Det var lagtävling i bågskytte, pistol och luftgevär. Har skjutit förut för flera år sedan, men här fick vi lite mer instruktioner och hjälp. Riktigt kul var det! Och det är defintivt något jag kommer göra fler gånger. Mitt lag kom 2:a av 3 lag. Hade förstås gärna velat vunnit, men vi är nöjda! Vi var ett rent tjejlag medan de var killar med i de andra 🙂 Större chans att de testat att skjuta förut ju om man nu ska ha lite förutfattade meningar 😉 Jag var supertrött efter den enorma koncentrationen som krävs och kände hur jag inte velat köra bil hem sen. Men hem kom jag iaf och somnade på soffan så småningom.

Det här inlägget postades i Arbete, Film, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Tidiga felringningar… och Norpan skjuter skarpt!

  1. Sandra skriver:

    Åh du får berätta vad du tyckte sen! Den måste jag också se 🙂
    Ha en mysig kväll! Kramar

  2. Flickan och staden skriver:

    Åh, det har jag också varit med om och den tanten fattade inte heller att hon ringde fel hundra gånger! Dock blev jag inte väckt, då hade jag lackat ur 😛 Stackare!

    Men vad kul med lagtävlingen, sånt är grymt plus att man får tänka på annat. Sånt stärker ju gruppen 🙂 Bra jobbat att komma tvåa!! 🙂

    Puss och kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Japp, så kan det gå på morgonkvisten! Såååå trist! 😦 Blev lite arg för mig själv i sängen och låg och muttrade att han inte kunde ge sig nån gång!

      Ja, lagtävlingen var askul! Sen kanske de kunde delat lagen lite jämnare, men blev ju bra ändå 🙂 Jag ä inte bitter! 🙂 Lottade lag är annars det bästa.

      Puss o kram!

  3. stoffisen skriver:

    Hahaha så himla roligt 😀
    Även bilden på tanten var rolig 😀

  4. oskrivnablad skriver:

    Blä vad irriterande 😦 Rätt åt honom att han kunde stå där sen med sina varor.
    Vilken rolig grej att prova på skytte av olika slag, det skulle jag också kunna tänka mig 🙂
    Kram kram

Kommentera

