Norpans likheter med en duracellkanin…

Vilken halft helvetesdag jag haft idag! Det började imorse med att jag hunnit åka iväg till jobbet när jag upptäckte att jag glömt min laktosfria mjölk och äppelmos hemma, vilket skulle ha innburit att jag blivit utan frukost på jobbet. Så det var bara att vända och åka hem igen. Men blev genast lite uppiggad på jobbet av härliga G som man alltid blir på gott humör av. Sen var det bara att ta tag i dagen och märker själv hur jag stressar runt som en tok.

2 blackouter på ett besök på eftermiddagen. Två saker som jag så väl vet var helt som bortblåsta. Det ena kom jag till slut på och det andra fick jag lösa genom att gå och hämta en broschyr. Hemskt att få sådär för man blir så uppstressad så man får ännu mindre chans att komma på det som är som bortblåst. Jag måste försöka ta och varva ner. Andas, släppa ner axlarna som gärna åker upp, gå lugnt och inte fara runt som en vessla när jag ska gå någonstans. Jag är som en speedad duracellkanin! Ser ni den framför er? Där har ni mig 😉 När jag kom hem fick jag ögonmigrän när jag satt i lugn och ro och tittade på tv och tog mig lite varm glögg och myste i soffan.

Filmen igår var i alla fall sååååå bra! Längtar redan efter nästa som kommer till sommaren! 🙂 Den var otroligt proffsig gjord och var lite oväntad! Älskar verkligen de där filmerna! Blir till att köpa även denna när den kommer ut på dvd.

Nu ska jag gå och lägga mig och sova! Imorgon ska jag åka med en manlig kollega och titta på gardiner till ett samtalsrum på jobbet och sen blir det 3-rätters lunch på elevrestaurangen som ligger nästan vägg i vägg med oss. Ska bli trevligt! Sen må hända att jag låter mig själv sluta lite tidigt imorgon 🙂

Kram på er!

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Norpans likheter med en duracellkanin…

  1. stoffisen skriver:

    gulle dig.
    Gör som mig ät aldrig frukost då slipper man oroa sig 😀

    Kramen.
    ps; Ska du till Sthlm och julshoppa ngt?

    • Lilla Norpan skriver:

      Men Stoffegubben äter du ingen frukost alls? Hur klarar du dig?
      Jag har svårt att äta direkt på morgonen för tidigt, men vid fikarasten är det perfekt och då har jag nu gått från yogurt till gröt istället. Då håller jag mig fint till lunchen 🙂 Helt utan blir nog svårt att klara sig 😉

      Inte något inbokat just nu till Sthlm, men vem vet… Hör av mig i så fall! Kram kram

  2. oskrivnablad skriver:

    Japp, jag ser den där kaninen framför mig 😉 och du tänker helt rätt när det gäller att andas och varva ner. Lätt å tänka, ett helt företag att genomföra :-/
    Jag har sagt det tidigare, så skoj med kollegor som får en på gott humör 🙂
    Hoppas du har det fint i helgen.
    Kramar

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja hahah, var så stressad att jag till och med skrivit framför mig istället för er 😉

      Ja herre jösses vad svårt det är att varva ner sig själv! Man är liksom speedad och uppe i varv att man bara stressar mer och mer istället för tvärtom. Till och med min chef sa till mig en morgon att jag sprang förbi så snabbt och var så fokuserad på vad jag skulle göra att jag inte ens hörde henne. Men en mysig kollega hjälper det gör det, eller kan få en lite mer virrig ibland 😉

      Tack! Och hoppas du har en skön och härlig helg! Kramar!

Kommentera

