Män från mars och kvinnor från Venus?…

Ännu en helg till ända… Den har bestått av Idol, lugn och ro, löprunda, 1-årskalas, filmkväll och sängmys med 3:e Twilightboken ”Eclipse” som nu är utläst! Precis en sån helg som jag behövde.

I fredags efter fikat åkte jag och min kollega H och skulle kolla på gardiner till vårat samtalsrum på kontoret. En mycket intressant upplevelse där vi nog lärde oss något båda två om varandra… Att det är tur att vi inte bor ihop! 😉 Man kan tro när man tänker samtalsrum att man nog ska tänka någorlunda lika, särskilt som beteendevetare och psykolog, men icke! Min tanke var lugn, varm, välkomnade. Som grön enfärgad (panelgardin 1), mjukt lätt mönster (panelgardin 2). Han tänker rött och stormönstrat upptäcker jag när han börjar ta fram den ena gardinen värre än den andra. Rött, definitivt nej! Det är en färg som ökar pulsen, mycket mönster är störande för vår målgrupp.

Så här lät det på affären där vi skulle shoppa:
Han (håller upp en mönstrad gardin med mönster av fyrkanter): Vad tänker du om den här?
Jag: Skärmlampa?
Han (håller upp en vit gardin med ljuslila mönster): Den här då?
Jag: 80-tal, ur mode, kall färg, definitivt nej!
Han: Den här då?
Jag: Nej!
Jag: Men grönt då? Är du helt emot det?
Han: Ja, min sambo är helt inne på grönt och jag är så trött på det.
Jag: Men vi ska ju inte bo i rummet?
Jag: Den här då?
Han: Nej, den påminner om gamla mormor.
Jag: Va? Neeeej!
Han: Vad får du för känsla av den här gardinen då? Jag tänker glass.
Jag: Militären! (den har nämligen lite kamoflagefärgade färger)

Vi lyckades ändå enas om 2 olika mönstrade gardiner som ska provas på tisdag på kontoret när en säljare kommer dit. Han ska också ta med sig några enfärgade gardiner (typ grönt ;)) som kan passa till. Fortsättning följer!

När vi kom tillbaka sa H till mig: Du är nåt otroligt envis du!
Jag: Men du då!? 🙂

Avslutar söndagen med en av mina favoritfilmer ”The holiday”. En film att älska!

Det här inlägget postades i Arbete, Film, Livet på landet, Träning, Vänner. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Män från mars och kvinnor från Venus?…

  1. oskrivnablad skriver:

    Haha 😀 Ja det är väl för väl att inte ni ska köpa gemensamt bohag 😉 Hade nog lett till separation.
    Låter som du haft en skön helg. Kan behövas i de här tiderna när allt rullar på i en faslig fart.
    Snart dax att leta reda på och kontrollera att adventssakerna funkar…
    Kram på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Verkligen tur!!!! 🙂 Det hade ALLA gånger lett till en separation ögonblickligen 😉 Helgen har varit vilosam och välbehövlig. Det är väl den tiden på året kanske… För visst är det mycket som rullar på. O ni hade ju också en skön helg! Vilket väder det var i helgen! 🙂 Kramar

  2. Sandra skriver:

    Hahaha! Helt otroligt att ni enades till slut!

    Åhhh jag älskar The Holiday! Man blir så sugen på jul ju även om det är skönt att slippa skrapa rutor och pulsa i all snö 🙂

    Ja, Siri växer så det knakar 😉 Goding!
    KRAMAR

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, helt otroligt! Ändå blev det lite annorlunda sen när H inte var på plats och killen kom 🙂 Men jag är nöjd iaf 😉

      Ja visst är Holiday en mysig film! Älskar den! Riktig mys- och måbrafilm! Men håller med dig om att det är skönt att slippa snön! KRAMAR

  3. Hihi! Jag håller med dig. Grönt är lugnande och rött är hysteriskt. Tack för dina fina ord jämt.
    KRAM

Kommentera

