En helt vanlig onsdag…

Sitter hemifrån och jobbar och tittar ut genom fönstret. Det känns inte som det snart är 1 december och till helgen första advent. Men jag är ändå glad att det inte är någon snö. Elräkningen håller sig nere, det underlättar när jag pendlar, jag slipper skotta snö. Ja det blir helt enkelt lite lättare allting 🙂 Inne kan man ju tända ljus och mysa ändå med lite glögg t.ex. 🙂 Har inte ens tagit in mina utemöbler och grill ännu, men det ska jag faktiskt ta och göra till helgen nu ändå. För rätt som det är kommer väl snön…

På jobbet har jag faktiskt satt upp min julstjärna redan. Det gjorde jag i måndags, lite för att retas med G som haft sin uppe hemma i 2 år och gärna ville vara först på jobbet också 🙂 Nu blev han 2:a istället. Hemma måste jag nog leta lite efter adventsgrejorna lite. Kommer inte ihåg var jag lagt allt sen förra året. Är ju som sagt dags till helgen.

Igår kväll kände jag mig lite pysslig och gjorde äppelmos och en äppel/hallon/blåbärspaj. På eftermiddagen på jobbet hade det plockats fram kolor på bordet i fikarummet. Jag blev så sötsugen och kan ju inte äta några kolor. Inte ens banan (som jag inte ens ska äta) hjälpte. Så det fick bli lite paj när jag kom hem istället.

Igår blev också gardinerna valda efter min smak. H var inte på plats (thank god) när killen från gardinfirman kom. Däremot fick en annan psykolog sticka in huvudet och tycka till och tyckte ändå som jag 🙂 Det blev gröna panelgardiner som grund och sen vita till med lätt mönstrat i vitt. Varmt, lugnt och inget utstickande! Kommer bli perfekt…hoppas jag! 🙂

Det här inlägget postades i Arbete, Hemmet, Livet på landet, Mat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En helt vanlig onsdag…

  1. stoffisen skriver:

    Åh, men vi ska inte längta efter snö fina Norpa!
    beställ den till julafton och reklamera beställningen 25:e december!!

    Kramen finisen!

  2. oskrivnablad skriver:

    Hade stora planer på att ta fram adventsakerna ikväll, vet inte varför det inte blev så.. stack till gymmet och kom hem till supergod kycklinggryta och ett glas rött. Där har vi boven 😉
    Men det ska nog hinnas med innan söndag.
    Tänk så bra att det blev de gardiner du ville ha på jobbet. Lät snyggt tycker jag. 🙂
    Har du somnat om på soffan eller blev det lite fart på Norpan ikväll??
    Kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Gymmet var väl mycket bättre! Bra jobbat! 🙂 Idag hade jag en svacka. Hade tänkt ut och springa en vända, men det sket sig 😉 Blev en sovstund i soffan som sagt, men sen var jag igång 🙂 Då blev det fram med adventsgrejor. Dock har jag kökfönstret kvar, men det tar jag te helgen 🙂 Hittade inte ljusdraperiet. Har absolut ingen aning var jag har sett det någonstans! I annat fall får det väl bli en stjärna där med annars… Vad gott det lät med kycklinggryta och ett glas vin. Jag får ta mitt på AW:n imorgon istället 🙂 Kramar

Kommentera

