Advent står runt hörnet…

Nu har adventsgrejorna åkt upp hemma hos mig. Blev lite inspirerad av julottan på Liseberg 🙂 Det blir ett litet annat ljus i vardagsrummet av stålrörsstakarna. Mycket ljusare annars med mina fönsterlampor. Men ska ju vara lite myspys på vintern så… På jobbet har ju adventsstjärnan varit uppe redan sen i måndags och fler och fler börjar sätta upp sina där. Imorgon ska väl stjärnorna i vårat kök upp också.

Imorgon är det dags för AW på jobbet. Det ska bli riktigt skoj! Ska bli spännande att se om det blir några ytterligare som följer med. Vi blir ett litet gäng i alla fall. Har inhandlat en ny topp kvällen till ära. Råkade på en när jag var ut på köpcentrat och käkade middag med en kompis igår kväll på IKEA. Tog en liten extra sväng på Gina Tricot och vips råkade jag på en 🙂 Det är faktiskt riktigt mysigt att äta på IKEA. Dock skulle jag valt någon varmrätt istället för den Ceasarsallad jag tog. Är ju mest bara isbergssallad och kyckling. Någon mer grönsak hade inte varit helt fel… Men kön var lång och för att det skulle gå snabbt drog jag sta på en sallad.

Idag tog jag med mig resten av min äppel/hallon/blåbärspaj till jobbet. Kunde ju inte äta upp hela själv hemma om jag inte ska rulla fram 😉 G på jobbet hade efterfrågat rester mest på skoj tror jag. Men tog honom på orden så han fick en egen liten bit med vaniljsås imorse när jag kom. Han blev riktigt glad 🙂 O sen bjöd jag mina två närmsta kollegor på eftermiddagsfikat inne hos mig eftersom det inte räckte till resten av kontoret då vi är ca 40 stycken. Så nu är det slut! Bra att få lite utrensat från frysen och kylen ibland 🙂

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Advent står runt hörnet…

  1. oskrivnablad skriver:

    Om du inte redan har pluspoäng hos G så fick du det säkert nu 😉
    Här har det också rensats. Känns som vi ätit matlådor länge nu… ja förutom igår då 😉
    Ha det så jätteskoj på AW´n ikväll 🙂
    Kram kram

    • Norpan skriver:

      Haha, ja, jag tror jag fick lite extra pluspoäng faktiskt 🙂 Jag fick meddelande på kvällen av honom att det var en kick ass-paj jag bakat och att den var så god att han blev kvar på jobbet ända till 18.40 för han satt och myste med pajen medan han jobbade och igår fick jag se att han tagit kort på den och visade för de andra vad han fått av mig 🙂 Han är rolig han!

      Vi hade riktigt skoj på AW:n igår! Så skoj att vi ska köra det en gång i mån framöver. Hoppas det håller i sig! 🙂 Visst är det bra att få rensat i kyl och frys ibland, men sen måste man unna sig lite extra ibland å 🙂 Kramisar

  2. stoffisen skriver:

    Åh vad trevlig med AW. Det är aldrig fel.
    Det skulle dock vara roligt att se hur SNYGG du är i toppen! Bild nu!! 🙂

    Stor kram du fina!

    • Norpan skriver:

      Nej, AW är riktigt skoj och trevligt! Man behöver göra lite annat skoj med kollegorna ibland också. Man får se helt andra sidor än på jobbet 🙂

      Hmmm, vet inte om det blev så bra bilder igår på toppen. Får kolla bilderna i mobilen… Fick beröm för den från kollegan G i alla fall och det var lite extra kul då killar inte alltid brukar vara så spontana med kommentarer när det gäller kläder alltid 🙂 Det var en svart, lite längre glittrig topp som jag hade till tajta jeans och höga svarta stövlar i alla fall 🙂 Stor kram tillbaka 🙂

  3. G är intresserad iaf, det kan man läsa mellan raderna 😉 Alltid kul ju med lite uppvaktning 🙂 Att ta med fikabröd på jobbet är alltid uppskattat. KRAM

    • Norpan skriver:

      Tror du 🙂 Vem vet… 🙂 Ja, visst brukar fikabröd på jobbet vara uppskattat. Inte så ofta ändå man har med sig det bara för att. Men ibland är det ju praktiskt när man inte hinner äta upp det man bakar själv. KRAM!

  4. Det tror jag, och utan att du kanske märker det så pratar du mycket om G du med 😉 Jag tror det kan finnas nåt där 😉 PÖss!

    • Norpan skriver:

      Hahaha, nej det har jag nog inte tänkt på 🙂 Men det är en väldigt trevlig kille som oftast får mig på väldigt gott humör. Så mycket kan jag säga! Så inte så konstigt att det slinker dit några ord 🙂 Men kollegor, aldrig enkelt. Pöss pöss!

Kommentera

