En AW som heter duga!…

Söndag och 1 advent! Det är faktiskt att jag har lite julkänsla ändå trots vädret som varit under dagen. Och för dem som önskade sig snö, kan de ju skratta sig lyckliga nu när snön väller ner från himlen. En annan tänker mest på morgondagen om det ska gå att ta sig till jobbet som vanligt eller hur pass körigt det kommer att bli. När första snön kom förra året tog det 2 timmar att ta sig hem enkel resa…

Men för att inte hamna på alltför negativ nivå så har jag idag haft riktigt adventsmys. Då jag inte lyckats lokalisera mitt ljusdraperi, så åkte en julstjärna upp i köksfönstret istället som sista adventspynt förutom mina stålrörsljusstakar och julstjärna på fot. Jag skulle egentligen ha gått på julmarknad med en kompis idag, men med storm och regn om vartannat valde jag att avstå och kröp istället ner i soffan med glögg, tände ljus och tittade på gamla filmen ”Jägarna” som jag glömt rätt mycket ifrån.  Såg ju ”Jägarna 2” igår kväll. En mycket bra film! Högsta betyg från mig! Jag fortsatte sen att se ”Ice Age – a mammoth christmas” och sen sista delen av ”An idiot abroad”. Avslutar söndagen med ”Irene Huss – I skydd av skuggorna”.

Fredagens AW var mycket trevlig. Så trevlig att vi ska försöka att ha AW en gång i månaden framöver. Vi blev ett gäng på totalt 11 stycken, men på slutet var vi bara 4 tappra kvar. H (han jag handlade gardiner med), E (kollegan som jag ordnade AW:n med) och G. G och jag tog våra sista tåg hem vid 21.50. Sammanfattningsvis blev det en AW med mycket skratt, intressanta samtal, en hel del att dricka, lustiga foton, konstiga sms och telefonsamtal, en lustig chattkonversation m.m Man lär känna varandra betydligt bättre på AW helt klart 🙂

I fredags hann jag inte göra mycket ”riktigt arbete”, då jag är inblandad i den grupp som sköter inköp av saker till kontoret när det gäller möbler och inredning. Jag och 2 till i våran lilla grupp julpyntade och gjorde fint, och G kom med på ett hörn och klädde granen med mig. Sen var jag iväg och inhandlade lite nya juldukar, en tomte, några julstjärnor och några krukor till julblommorna. Så nu har vi jul även på kontoret 🙂

Imorgon kanske jag ska testa sushi för första gången i mitt liv…. Vi får se! I veckan står också 2 dagar i Bollnäs på schemat. Hoppas det inte kommer mera snö tills dess….

Det här inlägget postades i Arbete, Festligheter, Hemmet, Livet på landet, Vinter. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till En AW som heter duga!…

  1. oskrivnablad skriver:

    Fick ni snö igår??? Knasigt i så fall, vi bor ju inte såå långt ifrån varandra. Men det kanske var en gräns där mellan oss.
    Låter som ni hade en riktigt rolig AW. Kanske var någon som gjorde den extra rolig med 😉
    På gamla jobbet hade vi en partypatrull som ordnade roliga pubkvällar och som du säger, man lär känna kollegorna på ett helt annat plan. Man pratar om annat än jobb.
    Kram på dig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, visst är det konstigt! I Eskilstuna snöade det inte heller tydligen. Så verkar ha varit lokalt. Även inne i Västerås snöade det. Men som tur var så lade det sig inte kvar på marken ändå 🙂
      Ja, det var en riktigt rolig AW och visst gjorde en person att det blev lite extra roligt 🙂 Vi har också en festgrupp på jobbet som brukar ordna en fest på våren och en på hösten. Men nu på hösten blev den inställd för det var för få som anmälde sig. Tror att temat kan ha haft något med det att göra. Man måste ju inte alltid ha utklädnad på festerna. Men AW fick vi allt ihop lite folk ändå, vilket var jätteskoj! Kram kram

  2. oskrivnablad skriver:

    Ps: Hur har du lyckats få in andra bloggars uppdateringar på din sida?

  3. oskrivnablad skriver:

    Härligt med någon som gör både jobb och AW roligare 😉 Tror faktiskt att jag kanske fick till det, lär väl märkas om det blir några uppdateringar eller inte, haha. Tack för hjälpen iaf.
    Sov gott!

    • Norpan skriver:

      Ja visst 🙂 Men inte helt enkelt heller… Ja, jag tror faktiskt att du fick till det. Var in och kollade och det ser riktigt ut 🙂 Så lite så! Du har ju hjälpt mig en del å! Och jag fick hjälp av Stoffe från början med det där med RSS. Men rätt smart sätt att ha koll på läget 🙂 Kram kram och sov så gott!

  4. Underbar AW lät det som. Jag är mycket nyfiken på vad/vilka som pratade 😉 Hihi! Sushi är mycket gott 😛
    Kraaaam

    • Norpan skriver:

      Frk Svensson, det var det verkligen! 🙂 Det var dagens samtalsämne idag också 🙂 Hoppas vi kan få ihop en ny snart och att den blir lika lyckad! Det bidde sushi idag och det var helt okej. Är inte helt begeistrad ännu, men det kanske kommer. Kan nog vara lite av en inlärningsprocess. Ska testa en annan variant nästa gång tror jag. Har du nåt tips? Denna gången blev det lax, tonfisk, lax/krabba/gurka och så fick jag över nåt som kan ha varit bläckfisk från G, men den åt jag aldrig. Bläckfisk gillar jag inte alls o inte han heller. Vi trodde det var krabba först, men på konsistensen insåg jag att så var det nog inte. Så den blev kvar. Puss o kram

  5. Frk Svensson skriver:

    Ja jag har ett förslag: gå till restaurang RAW i Sthlm när tillfälle ges och ät deras sushi (friterade räkor på, typ). Minns inte riktigt vad det heter, men gott som bara den 🙂
    KRAM

Kommentera

