Helg sköna helg…

Fredag blev en lugn och skön kväll. Tittade såklart på semifinalen av Idol. Trist nog lyckades jag slockna totalt utslagen i soffan precis innan utröstningen, men fick höra idag att Robin och Amanda blev kvar och att det var Molly som åkte ut! Mycket nöjd! 🙂 Robin är ju min favorit. Han har en röst utöver det vanliga och man behöver aldrig vara orolig att han ska sjunga falskt. Robin är skitbra och har charm! Amanda är också duktig, men är lite trött på att hon alltid låter samma och skulle tycka det vore lite kul om hon gjorde nåt annorlunda någon gång. Men hon är en värdig finalist. Tror det kommer att bli en spännande final!

Idag blev det IKEA med mamma för att bland annat inhandla något att plantera min julgrupp i som jag ska göra på måndag med några kollegor. Istället för något som skulle vara 30 cm, så blev det 2 mindre vita träkrukor på vardera 17 cm istället, vilket man också kunde välja. Det blev också 3 nya motiv för tavlor. Köpte inga ramar till just nu. Och så blev det ett nytt gulligt gosedjur till mitt kontorsrum (tar ju emot barn och ungdomar och då ska ju rummet vara lite barninspirerat).

Sen blev det glögg och lussebulle hos brorsan, svägerskan och mina goa brorsbarn. Tyvärr var lilla H hängig och gick och lade sig igen efter ett tag. Så honom såg man inte mycket av. Men blev lite mystid med lilla S i alla fall. Lite senare på kvällen kom en min kompis M över på middag. Det blev helstekt fläskfilé, fullkornsbulgur, gräddsås med färska champinioner och så egengjord ”pizzasallad”. Efterrätten bestod av gammaldags vaniljglass och egengjord chokladsås. Vi tittade på ”Så mycket bättre” och imponerades av E-type som enligt oss hade gjort kvällens bästa låt med sin tolkning av Lalehs låt ”Snö”.

Imorgon blir det vilodag, med sovmorgon och så lite träning på det. Och just ja, utemöblerna ska in också… Ha en härlig söndag!

Avslutar med en bra låt 🙂 Haider och mina favoriter Puls – ”Kom tilbage”

Det här inlägget postades i Familj, Livet på landet, På TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Helg sköna helg…

  1. oskrivnablad skriver:

    En riktig inför-julen-helg 🙂
    Kom utemöblerna in under tak?

    Jag har en julbock som ska kläs om med granris.. Köpte den förra året så vi får väl se hur det går 😉
    Hoppas du får en bra dag på jobbet. Blir du ledig något runt jul?
    Kramar.

    • Lilla Norpan skriver:

      Japp och Japp 🙂 men först igår kväll… Men det var i sista stund, precis som förra året. Iofs missade jag första snön i år, men den försvann ju på en gång. Men nu blev det ju dessutom kallare så nu var det verkligen i sista stund!

      Åh, vad pyssligt! Lycka till med julbocken! Det blir nog jättefint!:)

      Tack tack! 2 dagar ledigt precis kring jul. Men sen tar jag nån dag efter nyår också. Tyvärr ligger ju dagarna inte så bra i år. Och vill ju ha lite semster kvar till sommaren och i vår när det ser ut som en blir en 3-dagarstripp till utlandet. Kramar o ha en bra dag

Kommentera

