Fredag fast det är torsdag…

Halt som attans när jag körde till jobbet imorse! När jag skulle ner på E18 höll jag nästan på att få sladd trots dubbdäck, men klarade mig. Det var saltat på en del av sträckan, men det är förrädiskt och på Sörmlandssidan hade det återfrusit. Vinter är ingen rolig tid att sitta och pendla.

Igår var det inte heller kul att köra. Fy sjutton! Förutom att snön vräkte ner mot framrutan i ljusen från bilen i kolmörkret så såg man vare sig linjer eller ut genom framrutan för allt skit som kommer på rutan. Var som ett ilsket bi när jag kom till jobbet. Bättre blev det inte av en oerhört energikrävande person jag fick i telefon som kan driva en till vansinne. På hemvägen var det en olycka på vägen hem (3:e på en och samma vecka), men hade tur och kunde vända bilen och ta en annan väg som tar mer än dubbla tiden, men slapp ju sitta i kö i alla fall. Det tar på energin att sitta och köra i sånt skitväder som det var igår. Man sitter och spänner sig till tusen och jag fick till och med avbryta en omkörning igår för jag dels inte såg något och för att det var så moddigt.

Imorgon fredag pratas det om att det ska bli snöstorm, men då är jag ledig 🙂 Skönt ska det bli! Tänkte jag ska börja titta lite på det där med julklappar… och sen ha det lite lugnt och skönt hemma. Bara njuta av lugnet, titta lite på Dexter kanske och föreställa mig Paris där jag förhoppningsvis tillbringar 3 dagar 2012! Kommer avsluta min arbetsdag idag med massage! Det ska bli jätteskönt och avkopplande 🙂

Det här inlägget postades i Arbete, Bilar, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fredag fast det är torsdag…

  1. stoffisen skriver:

    Åh vilken osis att det är så hemskt väglag. Fan för denna vinter. Eller,,, alla vintrar.
    jag har sagt det förut, men kör nu försiktigt!! Lova det!
    Kram

    • Norpan skriver:

      Ja, det är det absolut värsta med vintern att man aldrig vet vilket väglag man vaknar upp till och att det alltid är så olycksdrabbat på den vägen jag åker. Det är inte ofta det är bra väglag när det är vinter inte… Men jag kör försiktigt jag kan! Tyvärr är det ju andra i trafiken också… Kram!

  2. oskrivnablad skriver:

    Vidrigt väglag just nu 😦 Kör försiktigt… fast det vet jag att du gör 🙂
    Skönt å veta att du inte behöver åka iväg i morgon. Här blir det nog en hemmadag om det ska bli snöoväder.
    Skönt med massage 🙂

    Kram på dig.

    • Norpan skriver:

      Ja, det är inte roligt att köra i det här! Tyvärr finns det många andra idioter i trafiken. Men idag tycker jag ändå att de flesta tog det lugnt.Ska bli jätteskönt att slippa åka imorgon!

      Det var underbart med massage! Perfekt avslut på dagen 🙂 Kramar

  3. Christel skriver:

    Hoppas att du njuter ordentligt av din lediga fredag nu!

Kommentera

