Julmys o födelsedagsfirande…

Jaha så kom snön igen då och är så oorganiserad som den bara kan vara. Oroar mig lite för hur väglaget kommer vara imorgon till jobbet. Inget drömväglag som det ser ut just nu…

Igår firade vi M och hon blev nöjd med sin dag verkar det som. Ett avhopp hade vi samma dag, så vi blev 5 stycken med M. Det var tänkt att hon skulle få rida islandshäst till en början, men med tanke på det snöiga vädret och råkalla vädret så spar vi det till lite längre fram. Istället samlades vi hemma hos A där vi gjorde julgodis. Det blev både chokladkola, marknadsnougat och nån slags knäck. Riktigt bra och gott blev det 🙂 Förstås hade vi julmusiken på också!

Sen blev det julpyssel på hög nivå. Vi gjorde tomtar av ull. A hade ull i mörkblått, rött, naturellfärger i ljust och mörkt grått och sen lite ansiktsfärgad ull. Istället för att karda ullen så hade vi långa och vassa nålar (jag stack mig ett antal gånger) som man sen sticker in i ullen hela tiden för att forma ullen och göra så den får mer stadga. Man gjorde en kropp, en tomteluva, en näsa, skägg och jag gjorde ocskå en tofs på min tomteluva. Det var riktigt skoj med tanke på att jag annars inte är så mycket för julpyssel. Men som sagt det här var hur skoj som helst och perfektionist som jag är petade o petade jag tills jag blev sånär nöjd 🙂

Middag: Förrätt blev det italienskt, Prociutto och honungsmelon. Varmrätt hajmal med fullkornsbullgur och sås av getost, honung och rosmarin eller fetaost och soltorkade tomater. Sallad till förstås. Efterrätten bestod av after eightchoklaspudding.

Efter maten blev det lite ett ”spel” som heter Tjejmiddag som består av 400 olika kluriga frågor som passar bra för lite tjejsnack. Tex.  Är ett förhållande helt utan konflikter ett sundhetstecken? Föredrar du en halvsnygg kille som är rik eller en skitsnygg kille som lever på studiemedel? Finns det enligt din erfarenhet något säkert tecken på att en kille är otrogen utan att han säger något?  Hur och var skulle du leva ditt liv om du hade obegränsat med pengar? Finns det en viss typ av tjejer som du stör dig något otroligt på? ¨

Vi hade sen tänkt att vi kunde ta oss ut och ta en drink någonstans, men vi hade det så trevligt och förmodligen var det redan fullt överallt så vi blev kvar hela kvällen istället. Var väl hemma vid 2 på natten. En myspysdag med tjejgänget helt enkelt 🙂

Lite bilder från dagen + en från mitt hus och lilla veranda denna snöiga kväll:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Idag tog jag sovmorgon och sen blev det eftermiddags/kvällsmys med brorsbarnen och Y. Lilla H pysslade bland annat med mitt hår och skulle från början göra en ”tops” och sen skulle det bli en gran med blåa ljus i och avslutades med att jag skulle ha en hatt, dvs. en fjälluggla (gosedjur) på huvudet 🙂 Mycket nöjd var han! Vi har också läst sagor, pysslat, tittat på Toy story… O myste förstås med lilla S också. En film har jag sett också, ”Crush” som förtog sig mot sista halvtimmen och gjorde mig djupt besviken. Det blev bara en fruktansvärt deprimerande film som från början var mycket lovande och uppiggande. Så nej, den rekommenderar jag inte.

Det här inlägget postades i Familj, Festligheter, Livet på landet, Vänner, Vinter och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Julmys o födelsedagsfirande…

  1. oskrivnablad skriver:

    Vilken härlig helg! Och födelsedagsfirandet lät hur trevligt som helst. Skoj att göra saker tillsammans med vännerna 🙂 och snart är det ju någon annan som fyller år 😉
    Hoppas det gick bra att köra till jobbet i morse. Här har 4-hjulingen varit framme… så pass mycket snö kom det under natten 😦 Nu kan det räcka och bli över anser jag.

    Kramar!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det var en riktigt härlig helg Alltid skoj att träffa tjejerna! 🙂 Japp, snart är det dags för någon annan att fylla år också… Det går alldeles för snabbt åren tycker jag! 😉

      Jag körde aldrig till jobbet imorse för jag vaknade med migrän. Blev en lååååååååång förmiddag i sängen istället. Har nyss stigit upp för en halvtimme sedan och börjar känna mig som folk. Tycker också et räcker med snö nu. Blir nog inte så kul att köra imorgon heller kan jag tänka mig. Antar att jag måste ut och skotta lite senare. För det har kommit en del här också. Som det ser ut just nu ska det bli sol och en plusgrad på julafton så frågan är väl om snön ligger kvar…
      Kramar!

  2. stoffisen skriver:

    Vilket mys!
    Härligt med lite skojiga spel ibland 🙂 vad svarade du på frågorna då? Tänkte på det där med halvsnygg kille / rik, eller snygg/ fattig 😉

    Stor kram och vad fina bilder!!!

    • Norpan skriver:

      Japp, riktigt mys 🙂 Nu var det ju inte just de frågorna som kom den här kvällen. Men för mig är inte pengar det viktigaste. Hellre att det är någon som absolut faller mig i smaken och han då går på studielån. Skulle aldrig kunna vara med någon som jag inte är attraherad av bara för att han har pengar. Det viktigaste är att det är någon som jag fastnar för 🙂 Stor kram tillbaka! 🙂

  3. stoffisen skriver:

    wordpress heter appen. praktiskt va?

Kommentera

