Norpan laddar för ledighet…

Har haft min vanliga rutin på jobbet med tända ljus och julmusik. Igår bytte jag ut mina 4 fyrkantiga blockljus till ett enda stort med tre vekar. De andra började rinna ut på ljusfatet, så dem har jag lämnat över till G:s trygga förvar som gillar att experimentera, laga och pyssla med ljusen så han skulle hålla liv i dem ett bra tag till och det tvilar jag inte på. Jag har ju sett de förra och dem är det inte mycket kvar av nu. Knappt en veke och sen en liten tunn massa av stearin som ligger utspridd över hela tallriken och en och annan liten tändsticka nerstucken.

Det är vi som är ”ljus och julmusiksfantaster” här på jobbet 🙂 De andra har inte snappat upp vår fina rutin 🙂

Idag är min sista arbetsdag innan jag går på lite ledighet. Så skönt! På lunchen ska jag ut och käka med en kollega. Blir nog en grekisk sallad för att grunda lite för julens mat 🙂 O ikväll blir det dammsugning och lite fix. Imorgon har jag semester och ska handla julklappar och frukost inför min födelsedagsfrukost för släkten på julaftonsmorgonen. Men nu har jag börjat att handla julklappar. Hittade två stycken igår, dock inget hyrsläp ;)Mamma kommer imorgon bitti också och ska hänga på. Vad snabbt det har gått fram till jul. I mellandagarna ska jag försöka få in en dejt också…

Avslutar med en jullåt med Justin Bieber som jag börjat att älska ”Christmas Eve” som är så lugn och fin:

Jag kände att det var lite Chris Brown över låten och det var ju inte så konstigt när jag upptäckte sen att han gjort den 🙂 Har jag koll eller har jag koll? 😉

Det här inlägget postades i Arbete, Familj, Festligheter, Killar/Män, Livet på landet, Mat, Musik och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Norpan laddar för ledighet…

  1. stoffisen skriver:

    Åh vad underbart med långledighet!!
    Det är DU värd.. tänk om jsg hade samma förmåner?? Skit också!!

  2. flickanochstaden skriver:

    Jag vill också ha julkänsla!! Tur att nån har det 🙂

    Härligt med lite ledighet, det behöver du verkligen så som du har gått på senaste tiden. Eller i alla fall mått. Man orkar inte hur mycket som helst… Och en dejt också? Wohooo, vem av dem kan det vara? Vet att jag är väldigt dålig på att höra av mig men vi borde verkligen höras nån dag snart. Jag måste ju få höra vem den spännande dejten är 😉

    Pusspuss

    • Norpan skriver:

      Jag kan dela med mig lite julkänsla till dig gumman 🙂 Ja, det ska verkligen bli jätteskönt! Först var det meningen att jag bara skulle vara ledig en dag i mellandagarna. Men nu är jag ledig en till dag och så jobbar jag hemifrån 2 dagar. Och så är jag även ledig en dag efter nyår. Jag kände att jag verkligen behövde det! Ja vi måste höras snart!! O ha det så skönt i jul nu! O vila upp dig ordentligt! Jag hoppas du är lite ledig också! En vecka såg jag nåt om på din blogg…. Puss puss!

  3. oskrivnablad skriver:

    Julledighet, födelsedag och dejt!!! Hallå, det här låter som en toppenjul 😉
    Hoppas du har vässat armbågarna inför sista handlingen i morgon… av någon anledning är man sällan ensam ute den dagen 🙂

    Kram på dig!

    • Norpan skriver:

      Japp, vi får väl se 😀 Mycket på en gång blire!

      Japp, jag har laddat ordentligt för morgondagen. Jag misstänker att jag inte kommer att vara ensam. Jag fick en försmak idag på Ica Maxi… Men det ska nog gå bra 🙂 Kramar!

Kommentera

