Vad har Norpan egentligen gjort under 2011?…

Tänkte jag skulle försöka göra ett litet försök med att summera det här året som gått. Vad har egentligen hänt i mitt liv under 2011 (ska försöka vara hyfsat öppen)?… Det var en väldigt lång och kall vinter som från 2010 fortsatte över till i april 2011, då det äntligen blev vår. Jag skottade som en tok, vilket ryggen protesterade vilt emot!

Varning för långt inlägg!

Kärlek:
Några dejter har det blivit, men som visat sig inte vara något för mig.

Året bjöd på en stor fest (kavaj) iklädd festblåsa och lockigt hår. Där kan jag tyvärr inte lämna ut för mycket detaljer, då jag inte är säker på vem som läser detta. Hur som helst var det en trevlig fest och till viss del upplysande, men något jag lämnat bakom mig.

Under början av hösten dök det upp en ny person som har satt sina spår hos mig. Det är allt jag har att säga för nu och för tidigt att säga något om. En otroligt rolig och charmig person som har samma humor som mig, lika mig på många sätt och som jag trivs med. En person som jag hoppas kunna ha kvar som vän hur som helst 🙂

Vad händer 2012? Time will tell… En sak kan jag säga…Love ain´t easy! 🙂

Resor:
Jag kom äntligen iväg till mitt älskade Italien och den här gången Sicilien, som också är något att älska! Vilken underbar och vacker ö det är! Vindruvsodlingar, olivträd, mandelträd, apelsinträd, berg, Etna (frihetskänsla delux på lite mer än 2000 meters höjd och stå och se ut över havet och städerna/byarna nedanför), vackra bergsbyar (Taormina, vackraste stället jag varit på), underbara människor, snygga italienare, god mat… Vad finns det inte att älska med Italien? Någon gång i mitt liv skulle jag vilja ha en liten lägenhet eller ett litet hus i Italien. Kanske ska flytta dit när jag blir pensionär…. vem vet…

Familj:
Den 9 januari var det ett år sedan min älskade lilla kisse fick somna in med stor sorg och saknad. Och jag vet att jag tog rätt beslut där och då. Men som sagt saknar henne kommer jag alltid att göra. Hon kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta ♥

En ny familjemedlem kom till världen. Den 27 augusti blev jag stolt faster för andra gången till världens charmigaste lilla brorsdotter, som nämns som lilla S här på bloggen. Faster till två små charmtroll är inte dåligt inte 🙂 O vad kan göra en mer varm i hjärtat än när man möts av ett: ”Hej lilla faster”? ♥

Inköp:

Jag blev med ny bil, en Kia Cee´d -09 alias Nils Pyssling (vet inte om jag här helt klar med namnet där ännu), efter att min bästa Volvo S60 2.4 T alias Sigurd fick bytas in efter trogen tjänst hos mig under några år. Som jag älskade den bilen 😦 Men när Sigurd bestämde sig för trilskas lite väl mycket hade jag inget val. Hoppas han fick en ny lika snäll ägare som sin förra 😉
Blev med platt-tv huxflux efter att brorsan och svägerskan insåg att det inte var så bra att ha en tv precis ovanför sin nya lilla bebbes sängplats. Wohoo för mig! Då jag fick köpa den myckt billigt 🙂

Arbete:
Under hösten blev jag utlånad en dag i veckan till en annan verksamhet för att hjälpa dem genom kunskaper som jag har.

Jag var på 2 intervjuer, där jag verkligen ville ha det ena jobbet, men förlorade på målsnöret och det andra valde jag att tacka nej till att gå vidare på själv. Jag bestämde mig också för att jag faktiskt ville stanna kvar ett tag till där jag är nu. Man vet vad man har…

Fick några fina och även överraskande ord från min chef under medarbetarsamtalet, vilket var roligt 🙂

I mitt arbete där jag träffar många familjer i olika situationer och med olika livsöden, så har jag upplevt många guldkorn, men såklart även tråkiga saker och det har berört mig på olika sätt. Jag tycker om mitt arbete och jag lär mig mycket hela tiden! 🙂 Att arbeta inom området funktionshinder med barn och ungdomar är något jag trivs otroligt bra med! Så många underbara människor som jag får träffa!

Hälsa:
Stressymtom under vår och höst. En kropp som krånglat på olika sätt och som bla. ledde till besök hos kiropraktorn. Annars har jag väl fått vara hyfsat frisk utan större influensor eller magsjukor 🙂

Annat:
G introducerade mig i Sushins värld för första gången! Ingen WOW-upplevelse, men ändå helt okej. I början av 2012 (nästa vecka) ska vi på´t igen 🙂

Jag var ute på världens häftigaste islandshästtur på ett nytt ställe, där jag fick uppleva att man kan tölta lika snabbt som när man galopperar! Definitiv WOW-upplevelse!!! Blir definitivt ett nytt besök!

Jag introducerades i Twilight-filmernas värld. Filmer jag kommit att älska! Böckerna har jag också slukat och läser nu den sista boken i serien.

Träning:
Löpträning (mest) och zumba är det som hägrat under 2011 för min del, när jag inte kunnat träna pga. inflammation i knän och en rygg som krånglade. Skön träning som inte är tidsanpassad med tanke på att jag pendlar. Men för 2012 ska gruppträning åter in i min träning på ett träningsställe här i närheten är det tänkt.

Vänner:
Vänner ska man vara rädd om! O jag är så glad över mina vänner som jag har i mitt liv!
Och fick ju även chansen att träffa en ny vän i slutet av året, fröken Oskrivna blad 🙂
Vad vore livet utan vänner?

Det finns nog mycket mer jag skulle kunna skriva här, men jag nöjer mig så här. Sammanfattningsvis kan jag nog säga att det här året har varit fyllt av både skratt och tårar och jag blev på julafton ett år äldre igen! Vad har år 2012 att bjuda på måntro?

ÖNSKAR ER ALLA ETT UNDERBART NYTT ÅR 2012! Det året kommer att bli bäst! Eller hur? 🙂 VÄLKOMMEN 2012!

Det här inlägget postades i Arbete, Bilar, Djur, Familj, Festligheter, Kärlek, Killar/Män, Livet på landet, Relationer, Shopping, Träning, Vänner och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vad har Norpan egentligen gjort under 2011?…

  1. stoffisen skriver:

    Åh vilket underbart inlägg. eftersom att jag rotar i din blogg som en stalker varje dag så var inte något nytt för mig. men härliga påminnelser. Man har ju sina aningar om Mr men låter det förbli oskrivet 😉
    Stor kram till en underbart fin DU

    • Lilla Norpan skriver:

      Du är väl för go du! 🙂
      Det är lite intressant för en själv också att se vad man egentligen gjort under året, först tycker man inte att man gjort någonsting, men sen allt eftersom så dyker det upp mer och mer saker 🙂 Så det blir lite som en påminnelse för en själv också 🙂 Blev lite nyfiken på dina aningar där om Mr som du skriver 🙂 men får väl ta det vid tillfälle 😉 Stor kram tillbaka till dig fina Stoffe!

  2. oskrivnablad skriver:

    Det är spännande att se tillbaka på året och tänka efter vad som hänt. Inget år är det andra likt även om vi ofta säger att det aldrig händer något 🙂
    Tror 2012 blir ett bra år för Norpan!

    Och nya vänner är aldrig fel att få 😉
    Gott slut på dig. Hoppas kvällen blir härlig. Kramar.

  3. Lilla Norpan skriver:

    Ja hoppas att det blir ett bra år 2012! Och för dig också! Nej, vänner är allit kul att få nya! 🙂
    Det blev en trevlig nyårsafton tycker jag allt! Och hoppas ni hade det bra också! 🙂
    Gott nytt år än en gång och god fortsättning på nya året! Kramar!

  4. Mats skriver:

    Läste inget om att du också fick stryk i sällskapsspel…*host*…?

Kommentera

