Dejten och min sista semesterdag…

Tog en extra semesterdag och startade med en lugn och skön sovmorgon tills det plötsligt slog mig att jag bokat om ett möte tills idag kl.10 med en av dem som verkställer våra beslut! For upp som en raket ur sängen för att få tag på telefonen och ringde så snabbt jag kunde. Hon stod precis utanför vårat hus. Hon tog det lugnt och sa att hon fick ju i alla fall en liten cykeltur. De jobbar inte långt ifrån oss, men kändes ändå hemskt att jag inte kommit på det tidigare! Mycket nog för att vi bytt dag också som hon sa. Men vi skulle höras imorgon och se om vi kunde ta det då istället. Åååååh, jag och mitt minne! Suck!

Hur som helst idag ska jag njuta av min sista semesterdag och äta lite lunch tillsammans med svägerskan och träffa lilla S, då lilla H är på dagis idag. Sen får vi se vad jag hittar på. Dejten igår var trevlig och han såg bra ut och så, men klickade inte. Pratade lite för mycket själv utan att fråga mig saker när vi först tog en långpromenad genom gamla stan och vidare ut mot vattnet. Kom på mig själv att jag helt plötsligt tänkte på annat och då känns det inte rätt. Dessutom kom han i keps (jag har lite svårt för det, inte annars, men just på dejt. Mössa hade varit bättre). Men  han tog ju av sig den när vi fikade iaf 🙂 Sen är det nog lite andra känslor som spökar också, men det hade ändå inte klickat, det kände jag. Han bjöd på fikat, men jag blev så ställd då jag var beredd att betala själv så när han frågade vad jag ville ha och han själv valt bara kaffe och jag tänkt ta något till så struntade jag i det och då blev det bara mineralvatten hahaha. Jaja, en ny dag idag! 🙂

Det var kul att ha sällskap av Oskrivna blad igår och fick också träffa hennes 3 kompisar som hon skulle träffa där. Vi fikade/käkade lunch ihop innan det var dags för mig att gå vidare. Vi hade också sällskap hem igen. Det känns verkligen som OB och jag känt varandra länge! Shopping blev det inte mycket av. Jag och OB hann med 2 affärer innan lunch. Hon handlade en kofta på rea, men för mig blev det tillslut efter lite provning av kläder bara ett nytt paraply. Det regnade ju i Sthlm igår…

Imorgon blir det tidig uppstigning och så blir det sushi med G imorgon 🙂

Det här inlägget postades i Arbete, Familj, Killar/Män, Livet på landet, Mat, Vänner. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dejten och min sista semesterdag…

  1. oskrivnablad skriver:

    Shit!! Tur du ändå kom på det innan de hörde av sig.
    Hoppas du haft en skön dag idag och att Sushi-lunchen i morgon blir trevlig 😉 och Tack för igår!!

    Kram på dig!

  2. stoffisen skriver:

    Men grynet!
    Jag då!! har du inte sagt att du är här, 3:e gången!! *skäms på dig snuttan*

    • Lilla Norpan skriver:

      Men gubben då, hade det funnits tid så hade jag mer än gärna träffat dig då. Du jobbade väl igår? På min dejt kunde jag ju inte gärna ha med mig någon kompis 😉 Jag får väl snart åka till Sthlm speciellt bara för att träffa dig 🙂 Men förra gången missade du ju själv 😉 Kram på dig

  3. fia skriver:

    du e dålig på att shoppa du!!! =) ❤ pözz

Kommentera

