3-årskalas och film…

Söndag och helgen har gått lika snabbt som vanligt! Igår var det 3-årskalas för älskade lilla brorsonen som fyller 3 år imorgon och han blev jätteglad för sin cykel. När vi ställt in den i vardagsrummet och han fick syn på den utbrast han när han fick syn på mig : ”Faster! Det är min cykel!”

Lilla H blev så nöjd och glad över sin dag att både jag, mamma, pappa, farmor och gammelmormor fick världens finaste kramar efter att de andra hade gått. Han provcyklade också sin nya cykel lite senare och var så glad att den var just blå, precis som han ville ha sa han 🙂 Så den rosa cykeln var puts väck! Det blev 2 sorters tårta och en massa annat gott. Det enda jag åt var en smal liten tårtbit pga. min mage som bestämt sig för att inte vara med på natten efter en middag av räkor (läs 3 timmars pina). Här kommer lite bilder från födelsedagsfirandet:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Igår kväll kom en kompis över och kollade på film. Det blev ”Valentines day” (som jag redan sett, men gillar och tycker är mysig, en måbra-film). Sen efter att kompisen åkt hem tittade jag även på nya svenska filmen ”Försvunnen” som var riktigt bra och läskig, men hade ett lite tvärt slut. Klart sevärd i alla fall. Här kommer en trailer för filmen:

Idag hade jag tänkt att ta en löprunda igen som jag också gjorde i fredags, men pga. kylan (nästan 10 minusgrader) och att jag har astma är det inte någon bra kombo och dessutom känner jag av halsen igen 😦 Så få se imorgon… Det har blivit en lugn skön dag i viloläge och har sett filmen ”The proposal” för andra gången. Det är också en film jag gillar 🙂

Imorgon är det dags för jobbet igen och jag hoppas att det kommer att bli en lugnare dag än i torsdags!

Det här inlägget postades i Arbete, Familj, Festligheter, Film, Fotografering, Livet på landet, Träning, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till 3-årskalas och film…

  1. Mats skriver:

    Hoppas magen är bättre med imorgon, J! Fina bilder på jubilaren! Tre bast, snackar rätt mycket nu, antar jag…?! 🙂

    Imorgon blir det ingen sovmorgon, upp sex. Bara att acceptera att det tar nå’n dag att ställa om. Rock´n roll…Tur att man har ett jobb och dessutom ett jobb som man trivs med! Well, dags att natta (före tre, HUR är det möjligt??). Hoppas du får en fin vecka! kram /Mats

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack tack Mats, den är mycket bättre! 🙂 Jodu, det skulle man kunna säga! Han snackar en hel del och säger en hel del roliga saker kan inte kan låta bli att skratta åt. Förra veckan var jag med och hämtade honom på dagis och han blev så glad att han skulle presentera mig för sin bästis när han kom farandes: ”Titta, titta C, det här är min faster!!! Och faster, det är C!” Kul att man kan göra de små liven så glada bara genom att dyka upp 😀

      Ja, det är inte lätt att ställa om sig alls. Jag somnade på eftermiddagen igår och kunde naturligtvis inte somna i natt. Men jobbar hemma idag som tur är Hoppas det gick hyfsat för dig att komma upp! Ha en fin vecka du å! Kram

  2. flickanochstaden skriver:

    Men fy för att magen strular, usch och blä 😦 Hoppas både mage och hals är bättre idag 🙂

    Klart han blev glad för den blåa cykeln, det visste vi väl 😉 Men en rosa är vääääldigt fint det med, haha! Om han är som mitt yngsta syskonbarn så har han snart cyklat sönder den där cykeln kan jag lova!! Han sliter cyklar som en annan sliter löpardojor 😛

    Jag har också hunnit kolla en del film nu, nåt som kanske är bra med att vara hemma och sjuk ändå! Valentines day b la faktiskt, ha ha, men jag har också sett den förut. Måste ju se new years eve nu också!! 🙂

    Puss och kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, min mage vet man aldrig vart man har tyvärr och helt plötsligt kan man inte äta saker man annars kan. Men idag är magen ok iaf Halsen däremot är det nog nåt skit på g, så ingen träning idag heller 😦 Hoppas du mår bättre! Men visst kan det vara lite skönt att få passa på att titta lite på film när man ändå är hemma. Finns ju inte så mycket annat man kan göra direkt 🙂

      Haha, ja jag hoppas väl att cykeln håller ett tag iaf. Tydligen så har man bara 12-tum ett år och så pass länge borde den ju hålla i alla fall med lite tur 🙂

      Ja, du måste se New years eve också! Den är ju lite samma som Valentines day också. Lika mysig Puss o kram o krya på sig!♥

  3. stoffisen skriver:

    Åh vad mysigt med lite kalas 🙂
    Det är aldrig fel.. särskilt när det handlar om barn, får då får man äta traditionell tårta! Vilka fina bilder på sockergrynet!

    Ja, som jag sagt till alla andra, det känns som om jag fått sparken från bloggvärlden eftersom att jag så sällan kan läsa bloggar nu 😦
    Stor kram för att du trots allt orkar läsa .)
    Kraaam

    • Norpan skriver:

      Tack Stoffe! 🙂 Jo, visst är det mysigt med kalas! Men var tog 3 år vägen!?

      Ja, inte kul med din mobil! Men snart har du den igen! Jag fick en överraskning med min dator när jag kom hem jag…. Kraaaaam

Kommentera

