Önskar att jag aldrig klivit upp idag…

Vilken skitdag idag rent ut sagt! Min dag på jobbet startade 6.50 imorse, då jag började med att jag skulle skriva ut EN sida flexrapport. Det blev inte en sida, det blev typ 750 sidor. Kopiatorn/skrivaren flippade ut och skrev ut till förbarmelse. Fick ringa IT som sa jag skulle springa och dra ur sladden, då hade det börjat att ta slut på papper och dessutom hunnit bli ett pappersstopp. Han på IT hade mycket roligt åt min start på dagen iaf. Trevligt att man kan roa nån 😉 Det gick sedan att sätta i sladden igen utan att den fick spel igen.

Sen kan jag ju tala om att resten av dagen med 2 besök inte gick helt lättvindligt heller, men då jag inte kan lämna ut några detaljer så kan jag i alla fall säga att jag har haft bättre dagar… Jag var totalslut när jag kom hem, då jag dessutom håller på och blir förkyld igen. Jag har hela dagen sett fram emot att se det nya avsnittet av Vampire Diaries på datorn när jag kommer hem. Slår mig ner i soffan och sätter på datorn och möts av en katastrof, crashad dator.

Det slutar med att jag får göra det drastiska och köra en recovery på hela datorn, utan att ha kunnat spara bilder och annat, varav även avsnittet jag skulle se går upp i rök. (Igår kväll hade jag tänkt att jag skulle föra över bilder och sånt jag ville ha kvar till min externa hårddisk, men det blev aldrig av….tror ni jag ångrar mig?) Sen börjar helvetet med att installera om många saker på datorn igen… Bara 105 windowsuppdateringar säger väl ganska så mycket? Suck! Efter en timmes arbete med datorn, vilket bara är början, somnade jag och sov resten av kvällen. Nu är det bara att gå och lägga sig och försöka somna om igen. Nå? Är den godkänd som officiell skitdag?

Det här inlägget postades i Arbete, Livet på landet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Önskar att jag aldrig klivit upp idag…

  1. Gissan skriver:

    Godkänd som officiell skitdag, absolut! Men du…det kan bara bli bättre idag då 🙂
    Ha nu en fantastisk dag!
    Kram

  2. flickanochstaden skriver:

    Alltså, detta men skrivaren var faktiskt ganska roligt, hahaha! 😀

    Men skitdagar… Nej, dom kan man gärna vara utan. Min dag var också rätt skit igår, eller mest kvällen och natten. Men man får väl försöka glädja sig åt att det är en ny dag idag och hoppas att den blir bättre! Eller nåt 😉

    Puss och kram

    • Norpan skriver:

      😀 Okej då, skrivaren var lite kul 😉 Men datorn som kraschade var mindre kul! 🙂 O inte kan jag stava heller…
      O japp, idag var det en ny dag och en bättre sådan 🙂 Det kan ju knappast bli sämre än en skitdag 😉 Puss o kram

  3. Christel skriver:

    Dagen är godkänd och stämplad som en officiell skitdag.
    Jag pissar lite på den jag med, för din skull.

  4. Maja skriver:

    Har du så mycket flex?? 🙂

  5. stoffisen skriver:

    Åh!! Stor kram till dig idag.
    Min vecka har också börjat så, men idag var jag istället på krigsstigen som du kanske läste?

    Nu ska jag krypa ner i soffan och dra täcket över huvudet. Det är en ny UNDERBAR dag imorgon. Eller hur??

    Kram!

    • Norpan skriver:

      Tack Stoffe 🙂 Det behöver jag! O du kan behöva en stor kram idag också såg jag! Vilken knäppgök! Imorgon är som sagt en ny dag! O den kan bara bli bättre! Kramisar!

  6. Lotta skriver:

    Hoppas du har haft en bättre dag idag. Stor kram

Kommentera

