Simon och ekarna…

Har nyss kommit hem från Filmstaden! Jag var med en kompis och såg ”Simon och ekarna”. Den var jättebra och sevärd! Det räckte med att jag hörde inledningsmusiken till filmen så förstod jag att det var en film där tårarna kommer rinna nerför kinderna. Musiken var såååååå vacker! Vilka violinister 🙂 Tänk vad musik kan påverka ens sinnestillstånd! Musik kan göra en glad, ledsen, lugn, tillfreds, orolig, stressad, arg, romantisk… Vad vore en film utan musik!?

När musiken spelades i filmen insåg jag verkligen hur den påverkar mig inifrån och ut. Jag älskar musik och kan knappt köra bil utan att ha musik på. Det får vi nog med oss lite från våra rötter. Båda mina föräldrar har alltid lyssnat mycket på musik. Pappa spelar dessutom gitarr och mamma har spelat fiol. Min farfar var violinist på operan i Riga och min farmor var prima ballerina  på operan i Riga. Så både dansen och musiken har jag nog fått i blodet 🙂 Mormor och morfar vet jag faktiskt inte om de just spelat något instrument, men de har också lyssnat mycket på musik. Hur påverkar musik er?

Här kommer en trailer från filmen i alla fall:

Det här inlägget postades i Film, Musik och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Simon och ekarna…

  1. stoffisen skriver:

    Åh jag förstår precis vad du menar. Viss filmmusik är underbar, och kan skapa magi.
    Jag lyssnade på Soundtracks igårkväll.

    Stor kram och ha en underbar kommande söndag..

    • Norpan skriver:

      Ja verkligen! Speciellt när man hör filmmusik på bio, det blir så mäktigt om det är rätt slags musik 🙂 Stor kram tillbaka och fortsätt njut av din söndag! 🙂

  2. oskrivnablad skriver:

    Nåååååå hur gick dejten??? 😉

    Simon och ekarna… jag läste boken för en himlans massa år sen och gillade den.
    Kanske skulle ta mig iväg på bio 🙂
    Saknar även en uppdatering från AW´n. 😉

    Kram kram

    • Norpan skriver:

      Jomen det var trevligt. Ska ses igen i veckan. Sen får vi se… 🙂

      Då gillar du filmen också tror jag 🙂 Uppdatering av AW:n kommer 🙂 Det var trevligt på den också iaf! 🙂 Kram kram

Kommentera

