Trevligheter…

Jahopp igår kom det snö igen! Inget vidare väglag imorse när jag skulle åka till jobbet. Jag höll på att få sladd på ett ställe på motorvägen när jag skulle byta fil. Fy bubblan vad halt det var. Men fram kom jag till slut iaf. Så jag hoppas att det inte fryser på igen till kvällen… men det är väl att hoppas på för mycket.

Snart är vi inne i februari och vad snabbt tiden går! 🙂 Börjar ändå känna lite förhoppning om att våren även kommer i år! I början av feb ska jag vara med på planeringsdag med en annan verksamhet som jag är utlånad till en dag i veckan. Vi ska till Kungsörstorp. Även om jag inte ska vara med dagen efter så skulle jag få bo över också eftersom det blir middag på kvällen och så. Det blir perfekt eftersom jag ska jobba som vanligt dagen efter och då får lite närmre till jobbet att köra 🙂 God mat (förhoppningsvis… har ju Kolswa herrgård i minnet fortfarande) och ett mycket fint ställe, lite gammaldags, med fin miljö alldeles vid Mälaren.

Ikväll blir det träning/städning och imorgon kväll blir det födelsedagsfirande för pappa.

Det här inlägget postades i Arbete, Pendling, Vinter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Trevligheter…

  1. oskrivnablad skriver:

    Håller tummarna för bra väglag i morgon. Det här fanns inte med i vårplaneringen 😉

    Övernattning och förhoppningsvis god mat låter ju inte så dumt. Skoj att ha något trevligt i jobbväg så där att se fram emot. Fast du gillar ju att va på ditt jobb med 😀

    Hörredu… städning är en typ av träning så ikväll kör du träning/träning.
    Kram på dig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack 🙂 Det var väl sådär väglag, men bara att gilla läget. Bilolycka på E20 var det också, vilket inte är helt ovanligt…

      Nej, det ska bli riktigt trevligt med en liten utflykt. God mat och hotellvistelser på mysiga ställen är ju aldrig fel 🙂 även om det inte är med mina vanliga kollegor nu då.

      Ja, det har du ju faktiskt rätt i! Tyvärr blev det lite dåligt med städningen, men kan ju säga att jag städtränar idag istället då 😉

      Kramar

  2. flickanochstaden skriver:

    Jag sa ju att du fick skicka hit snön igår men inte tusan kom det nån heller 😉 Jag hoppas så klart att du inte får det glashalt hem, det är inte jätteskoj att sitta på spänn och köra då…

    Vad kul att åka iväg, ååh, sånt där är alltid jätteroligt! 🙂 Hoppas det lever upp till förväntningarna 🙂

    puss kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Gjorde den inte??? Jag som hoppats på att den kommit dit lyckligt och väl. Men när jag tittar ut så inser jag nog att den faktiskt bestämt sig för att stanna kvar här stället 😦

      Ja, jag hoppas att det blir en trevlig vistelse! Det är bara 1,5 vecka kvar tills dess. Synd att det inte vore vår bara, men man kan inte få allt här i livet 😉 Puss kram

  3. stoffisen skriver:

    Som jag alltid sagt när det gäller DIG kör försiktigt!
    Du är med om lite för mycket i trafiken för att jag ska sluta oroa mig 😉

    Stor kram!

    • Lilla Norpan skriver:

      Gulliga du! Jodå, jag kör försiktigt, men ibland går det inte att påverka ändå…. Däremot var det mamma och två barn som lyckats sämre igår…. Bilolycka på E20 på väg till jobbet. Otäckt! Att pendla med bil är inte helt riskfritt! Stor kram tillbaka!

Kommentera

