Sunny monday morning…

Fin vintrig dag med strålande sol (även om jag inte är så stormförtjust i snön). Hemmadag idag för att göra klart det sista med rutinerna inför nästa veckas planeringsdag med min andra del av mitt jobb. Imorgon blir det vanlig dag på jobbet igen. Passade extra bra att jobba hemifrån idag eftersom jag haft ont i halsen igen i 2 dagar. Så bra med en lugn vilodag.

I lördags blev det mys med svägerskan och barnen! Middag, cider, chips, godis, Gladiatorerna och tjejsnack till klockan var strax före 1, då brorsan kom hem från svensexan i Sthlm och då skjutsade hem mig. Då var både Y och jag så trötta att det var en ren pina att försöka hålla sig vaken 🙂

Igår satt jag och mamma barnvakt till små godingarna, då brorsan och svägerskan ville gå på bio. Lättare att vara två då lilla H kräver mycket uppmärksamhet och lilla S behöver sitt också. Det gick jättebra. Vi tittade på Nalle Puh o Gruffalo, byggde och lekte med tågbana, lilla S fick hoppa i sin hoppgunga, det blev lite pyssel med klistermärken osv. Kvällen hos bror avslutades med bad för H och Mc Donald´s-mat när brorsan och Y kom hem. Det har jag inte ätit på evigheter 🙂

När jag kom hem såg jag två filmer med Irene Huss – Jagat vittne och Mannen med litet ansikte. Spännande båda två. Irene Huss är riktigt bra! Hoppas det kommer någon mer snart!

Idag är det måndag! Ny vecka, nya möjligheter 🙂

20120123-101115.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Familj, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Sunny monday morning…

  1. Christel skriver:

    Ny vecka, nya möjligheter. Fint så!

  2. flickanochstaden skriver:

    Jag kanske smittat dig genom telefonen lite ändå? 😛

    Härligt med lite egentid, både för dig och kidsen 🙂 Det är så fint när man kan och har möjlighet att vara nära de finaste man har 🙂

    Jag har också börjat kolla igenom de nya Irene Huss-filmerna. Riktigt bra tycker jag!

    Puss och kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja man vet ju aldrig 😉 Ja, det var mysigt! Och jag fick även chansen att rå om dem lite igår en stund när de kom förbi med en fleece som jag glömt kvar hos dem 🙂

      Ja, visst är de bra filmerna! Kul med en tuff tjejpolis tycker jag och hon passar bra i sin roll! Puss o kram

  3. stoffisen skriver:

    Hihi, ny vecka nya möjligheter – precis!
    pöss

Kommentera

