Taggvarpremiär…

Igår kväll blev jag bjuden på middag av en kompis 🙂 Det blev lax och pressad potatis och äppelpaj till efterrätt. Vardagslyx skulle man väl kunna kalla det 🙂 Var inte hemma förrän vid 22 på kvällen. Och då blev det till att ställa sig och göra matlåda till idag. Måste ju använda sånt jag har hemma också och särskilt med tanke på att januarimånaden är lång och lönen inte kommer tills på fredag. Är ju bra om man får pengarna att räcka fram tills dess 🙂 Det är ju fördelen med att bo med någon, då man delar på alla kostnader.

Till matlåda idag blir det Taggvar, en släkting till fisken Piggvar. Det blir första gången, då jag aldrig ätit det förut. Skulle tro att det smakar lite snarlikt Pangalusfilé (hajamal), då de ser lite liknande ut fast Taggvaren är lite mindre. Till det blir det potatis, romsås och wokade grönsaker till. Tycker det är lite synd att så många väljer att utesluta potatis i sin kost som är så nyttigt på många sätt. Dessutom läste jag för inte så länge sedan att det dessutom tillför något ämne i kroppen som gör att man blir gladare. Och det kan man ju verkligen behöva den här årstiden 🙂

Jag har fått hiskeligt ont i ryggen igen, i korsryggen sen igår. Undrar om det vridit tillbaka sig igen… Hoppas inte! Sen har jag ju burit lilla Sanna en hel del i helgen också… Det är nog dags att ringa kiropraktorkompisen igen. Dessutom ska jag på massage på fredag! Underbart!

Det här inlägget postades i Livet på landet, Mat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

