Tröttis-Norpan…

Alltså jag är såååå trött på mornarna när jag ska stiga upp, så kroppen bara skriker efter att få ligga kvar i sängen. För att inte tala om när jag sätter mig i bilen på väg hem från jobbet, då jag sitter i halv koma. När jag väl har satt mig i soffan på kvällen är det som om kroppen blivit cement och inte orkar resa på sig nåt mer. Det kräver all energi och motivation för att bara resa sig oavsett vad jag ska göra. För att inte tala om att gå och lägga sig (vilket blir på tok för sent förstås). Jag bara lääääängtar till helgen och jag får sova! Den här årstiden är verkligen inte rolig på något sätt. Så mycket energi det går åt till ingenting egentligen.

Igår kväll skulle jag göra matlåda. Lax hade jag bestämt mig för. Klockan drog iväg efter att jag kollat på en favorit, Big bang theory och jag bestämde mig för att jag inte orkade steka någon lax. Det blev istället stekta bacontärningar, blandade bönor och lite potatis till matlåda istället, som egentligen inte tar så mycket kortare tid än lax… Det får bli lax imorgon istället.

Det här inlägget postades i Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Tröttis-Norpan…

  1. oskrivnablad skriver:

    Den här tiden innan det verkligen vänder och blir längre ljusare dagar är fruktansvärd 😦
    Jag sitter själv här som en zombie men det beror på att W plötsligt inatt skulle vakna 1-2 ggr/h
    Inte skoj någonstans att han sen vaknade klockan sju och det var dags att gå upp. 😦
    Vi får skicka uppiggande tankar till varandra 🙂

    Kram på dig.

  2. Frk Svensson skriver:

    Försök att somna tidigt. Jag vet att det är lätt att säga men det hjälper liiite iaf. Kanske du har lite brist på d-vitamin som många har vintertid. Gå o testa med ett blodprov 🙂

    KRAM!!

    • Lilla Norpan skriver:

      Det värsta är att jag oftast somnar på soffan istället. Är värdelös på att gå och lägga mig tidigt och så blir min kväll så kort eftersom jag pendlar. Blir liksom så tråkigt liv om man bara äter och sover om kvällarna 🙂 Men nån timme tidigare borde jag absolut gå och lägga mig. Måste försöka med det! o det där med brist på nåt är nog inte helt omöjligt heller. Hade det under en period för något år sedan och då var jag också sådär komatrött och kunde somna ifrån på möten och föreläsningar någon microsekund. KRAM!

  3. Åh, jag förstår dig precis! För mig går det ändå helt okej att komma upp på morgonen men det är för att jag kommer i säng tidigt. Men det där med att bli som cement vet jag precis vad du menar! Igår kom jag hem, slänger matkassen i hallen, går in och tänder myslampor i vardagsrummet, sätter mig i soffan (med jackan på) och ”ska bara” slå på datorn sen satt jag där som en zombie i säkert en halvtimme innan jag var tvungen att göra ett ryck då jag skulle få en middagsgäst.

    Det enda tipset jag också kan ge är att du går och lägger dig tidigare. Det är skönt när man kommer in i den cykeln 🙂

    Hoppas maten blev god ändå 🙂

    Kramar

    • Lilla Norpan skriver:

      Åh vad skönt att nån mer är likadan 🙂 Jag orkade inte ens stänga av datorn igår utan den slocknade av sig själv… Ska försöka köpa rosenrot och käka också så kanske jag piggar på mig lite och som sagt, något tidigare borde jag verkligen komma i säng också. Är en riktig sopa på det! 🙂 Maten blev bra även om det inte blev någon lax som jag tänkt och inte idag heller. Får se om jag orkar göra nån ikväll…. Puss!

Kommentera

