Färdig för pension…?

Denna dag och fredag kvar sen helg! Lycka! Lika komatrött imorse när jag skulle stiga upp och helsikes ont i ryggen. Har inte fått tid hos kiropraktor förrän om 2 veckor, men det är mitt eget fel eftersom jag inte kunde tidigare på de tider han föreslagit oturligt nog.

Imorse hade jag totalt glömt att vi hade möte i våran lilla arbetsgrupp, trots att vi har det varje torsdag morgon. Jag hade inte skrivit upp det i almanackan. Och det som inte finns i almanackan finns inte… Men som tur var så var jag ju här sedan ett tag tillbaka och en kollega kom och frågade om vi inte skulle ha något möte 🙂 Så slängde snabbt ihop mina saker och tågade iväg.

Jag får snart börja ställa mobilen på påminnelse… För lite sömn och stress är aldrig någon bra kombo. Ska nog ta en titt på hälsokost i helgen. Lite rosenrot vore nog inte fel och så ska jag kolla på nåt annat som skulle vara bra för minnet och för leder och muskler och så också (vilket ju också kan behövas). Låter som jag är färdig för pension vilken dag som helst 😉 Men skämt åsido, så är det riktigt besvärligt när man känner att minnet inte riktigt är med en och det kan i värsta fall ställa till väldiga problem.

Det snöar som sjutton utanför fönstret och våren känns långt borta just nu. Men till helgen blir det tjejträff hos M och det är ju lite uppiggande ändå även om jag är trött 🙂

Det här inlägget postades i Arbete, Hälsa, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Färdig för pension…?

  1. oskrivnablad skriver:

    Halkskydd till skorna??!! Du har väl ändå halkskydd nu när du ändå är inne i den svängen? 😉
    Ärligt talat så fick jag det i julklapp… hade vid något vagt ögonblick önskat mig det för att inte komma undan med löprundorna…. host host. Har promenerat med dem, men det räknas nog inte.
    Påminnelse på mobilen är skitbra. Det kommer jag att använda mig av när jag börjar jobba. 🙂

    Kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Jodå, det har jag också 🙂 Men har inte använt mina broddar i år ännu eftersom det gått bra att springa utan 🙂 Men springer jag i helgen så kan det nog vara risk för att jag behöver dem…

      Äh, du spelar ju tennis och har dig och motion i form av att gå är väl inte fel det heller 🙂 Du är ju hur duktig som helst! Kramisar

  2. stoffisen skriver:

    Gulle Fia!
    Vad är det som gör att du glömmer. Förtränger har jag förståelse för, men att glömma 😉 Hihi, det där med mobil låter som en bra idé! För man får inte missa möten *S*

    Stor kram (försök att komma ihåg den) ;D

  3. Skönt att ha tjejträffen att se fram emot när det är mörkt och motigt med trötthet… Hoppas att du kan hitta några roliga piller så det vänder! 😉 Tänk om man kunde få köra på kokain ett tag och vakna till, haha! 😛

    Jag använder min telefon för att komma ihåg en massa saker. Allt från tvättid och matlåda till jobbmöten och betala ut löner så du är,inte ensam om du börjar 🙂

    Puss och kraam

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det ska bli skoj! Ska och leta på några bra piller imorgon. Lite kanske det hjälper ändå… O telefon är nog inte så dumt ändå! Jag körde mycket med det förut innan jag köpte iPhonen. En gång skrattade tom. en klasskompis åt mig då telefonen började pipa på bussen på väg till kryssning och hon undrade vad det var jag ställt in. Och det var just det att jag skulle på kryssning 😀 Hon höll på att skratta ihjäl sig! Puss o kram

  4. Frk Svensson skriver:

    Ja samma här (som du såg i mitt inlägg). Säg till om du hittar några bra knep för att minnas mer =)
    KRAM

  5. Sandra skriver:

    Hoppas du tar helgen i akt och vilar och bara gör sånt som e bra för själen!
    Ta hand om dog å ryggen! Kramar

Kommentera

