Måndagseg på ”sofflocket”…

Inte många drag gjorda sen jag kom hem ifrån jobbet idag. Hade tänkt färga håret…nix det bidde det inte. Det blev en kväll i soffan efter lite mat i magen. Men ikväll var det precis vad jag behövde. Jag borde dessutom redan ligga i sängen med tanke på att jag vaknade mitt i natten i natt av att jag hade ont i bröstryggen och rakt igenom på framsidan. Så det blev sovmorgon imorse och kom inte till jobbet förrän vid 9. Det var visst ingen bra kombo att gå nästan 8 km igår och sen lägga sig på spikmattan i en halvtimme…

Igår kväll såg jag första avsnittet av ”Kontoret”. Jag har ju inte följt ”The office” när det gick så jag hade något att jämföra med, men jag gillade faktiskt ”Kontoret” lite. Mycket kanske för Kim Sullocki och Björn Gustafsson. Typiskt min humor när de höll på och tjafsade med sina skrivbord 🙂 Ove Sundberg, vad ska man säga om honom…? Tja, han passar väl säkert i sin roll som den dryge värdelösa chefen.

Ikväll har jag också tittat på ”30 grader i februari” (eller var det januari??). Har inte hunnit få någon direkt uppfattning om den ännu och missade slutet för jag hamnade i en chattdiskussion med G på Word feud. De började med att jag lagt ordet ”röven”. Hur nu det kan räknas som ett riktigt ord… Är inte det slang? Men det gav i alla fall 40 poäng istället för om jag skulle ha lagt ”löven”. På ordet ”röven” skrev han: ”Din eller min? :P” och jag svarade: ”Haha 😛 Din? :)”… Ja vissa ord kan inspirera till samtal 😉 AW på fredag blir tyvärr utan G, då han reser bort. Trist, för han gör mycket utav stämningen.  Den här gången kommer det dessutom lite andra med än tidigare på AW. Vi ska iaf köra en ny sushivända i slutet av veckan. Av någon konstig anledning blev jag faktiskt lite sugen på sushi förra veckan när en annan kollega varit och köpt det.

Det här inlägget postades i Arbete, Livet på landet, På TV och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Måndagseg på ”sofflocket”…

  1. Frk Svensson skriver:

    Jag funderar över spikmattan. Jag har också en, som jag dock inte använder. Tycker du att den fungerar? Kram o krya!!

    • Lilla Norpan skriver:

      På ett vis gör den det. Jag tycker den brukar vara bra. Det är skönt för stunden, men den satte igång nåt annat den här gången så jag fick mer ont. Kanske blev det för mycket med den också när jag gått så långt innan… Plus att jag låg lite länge pga. Att jag somnade 🙂 Man får nog prova sig fram. Den ska ju annars lindra värk. Tack och detsamma! Kram!

  2. flickanochstaden skriver:

    Jag har missat kontoret (det var ju ”så ska det låta”!!!) men tror nog att det kan vara i min humorklass också 🙂 Men 30 grader i februari. Så jäkla rolig serie, PRECIS i min smak. Älskar Kjelle Bergqvist och även Maria Lundqvist 😀 Den får du allt se igen på playen 😉

    Puss

    • Norpan skriver:

      Ja, missade ju första avsnittet av 30 grader, så hann liksom aldrig tycka till ordentligt! Men kan nog vara nåt i min smak också. Gillar båda de skådisarna! Kontoret får du kolla in på playen så ska jag försöka se om jag kan hitta första avsnittet 🙂 Puss

Kommentera

