Innanför hemmets väggar…

Hemmajobb idag, vilket innebär en dag att slippa åka! Idag var det extra skönt med tanke på snön som kommit igår kväll/i natt/ imorse. Vips försvann vårkänslorna… 🙂 Men det är ju faktiskt bara februari. I mars är det vår! Så nån vecka till har vintern på sig!

Igår fick bilen sig en rejäl tvätt! Regskylten bak var mer svart än vit (sånt man kan få böta för). Resten av bilen ska vi inte tala om! Nu ser den betydligt bättre ut… fram till nästa 6 milsresa till jobbet…tyvärr!

Idag ska jag göra stackars ryggen en otjänst och bege mig ut och skotta snö. Tur jag ska till kiropraktorn imorgon 🙂

20120215-133207.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Bilar, Livet på landet, Vinter och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Innanför hemmets väggar…

  1. Wiktor skriver:

    Det var fruktansvärt på vägarna i morse. Vill också jobba hemifrån.

    • Norpan skriver:

      Ja, det var skönt! Jag misstänkte nästan det när det började snöa som sjutton igår kväll! Hoppas det är bättre imorgon! Gäller att ta det lugnt i trafiken…men det finns många knäppnissar ute på vägarna.

  2. Gissan skriver:

    Alltså tvätta bilen var s.k.i.t.länge sen jag gjorde… Men jag måste göra det snart för nästa vecka ska den in på service. Lite trevligare för dem om den iallafall inte är helt nerskitad.
    Kram påre.

    • Norpan skriver:

      Det var det innan jag tvättade den igår också! 🙂 Det var därför den såg ut som den gjorde… Men nu så! Tyvärr lär det väl inte hålla särskilt länge. Det var inte lätt att få bort snön som fastnat som berg på rutorna heller. Men nu är det gjort och jag hoppas det inte hinner frysa på alltför myckt tills imorgon. Jag hade min inne på service alldeles nyligen och de fick stå ut med en skitig bil, för det var för kallt för att tvätta den då 😉 Så oroa dig inte alltför mycket 🙂 Lite skit får de nog stå ut med ibland… 🙂 Kram

  3. Sandra skriver:

    Ja men fy va snö det kom! Kände mig alldeles insnöad! Å tid tog det att få fram bilen!
    Tänk va härligt att det går mot vår! Längtar efter en sallad på Kajens och sitta i solen!!

    Ta hand om dig å ryggen nu!
    Kramar

  4. oskrivnablad skriver:

    Tur du slapp ge dig ut på vägarna!
    Håller med dig helt och hållet… vintern får någon vecka till på sig men sen så. Såg att YR lovade flera dagar i rad med +grader här i nästa vecka. Låter mycket bra 🙂
    Våra bilar fick sig också en sväng med högtryckssprutan häromdagen… syns knappt nu men vi vet det iaf 😉

    Kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Precis nu börjar bilen bli lika skitig igen suck! Men lite bättre blir det ju ändå och välbehövligt är det! Skönt om det kan bli lite varmare ett tag igen ändå!!! Nu ser vi fram emot våren 😉 Kramisar

Kommentera

