No spikmatta…

Imorse tog det mig 22 minuter att skrapa rutorna! Till en början fick jag inte bort minsta lilla gnutta is utan fick vänta i bilen tills det blev lite varmt o ändå var set svårt. Ikväll glömde jag inte att lägga på fönsterskyddet…

Ligger i sängen efter en rejäl behandling på ryggen. Det hade gått tillbaka igen så det blev till att knaka loss mig igen i nacke, bäcken och bröstrygg och så djupgående smärtsam massage på det o benen nästintill i spagat igen. Jag känner mig lite öm kan man säga… Typ överkörd…

Spikmatta blir det vila ifrån. Med inflammation i ryggen så får jag avvakta tills det lagt sig.

Det blir en lugn och stillsam AW imorgon. Troligtvis blir det bilen som det känns just nu… Stå och frysa vid bussen och tåget blir ingen höjdare. Jag får spara mig till nästa gång. Nu är det dags för mat. Denna lilla nätta måltid 🙂

20120216-191959.jpg

Det här inlägget postades i Hälsa. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till No spikmatta…

  1. flickanochstaden skriver:

    Usch för ryggen! Lider så med dig, att ha ryggont är så jäkligt :/ Du får försöka vara rädd om dig så länge nu.

    Ha så kul på AW:n nu trots att du kommer sakna en viss person… 😉 Kanske är därför det går lika bra med bilen den här gången, blink, blink! 😉 Hihi!

    Puss på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja det är trist och lite besvärligt när man jobbar! Ja haha annars hade jag nog ändå krånglat med tåget haha! Men blir bra att få tänka lite på ryggen. Sov som en liten gris här på kvällen så pigg blir man icke 🙂 Tack tack det ska jag 🙂 Puss o kram

  2. oskrivnablad skriver:

    Aj aj aj 😦
    Dumma rygg!! Bra att du fick veta det där med spikmattan så du inte motarbetar det hela i onödan.
    Men oj vad gott det såg ut det du skulle äta 🙂 Mums!!
    Bilen låter som ett bra alternativ på AW. Stå och frysa gör det inte bättre i ryggen kan jag lova och som sagt… Hoppas du får skoj trots att….. 😉
    Kram!!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja det hade jag ingen tanke på! Utan den skulle jag vara väldigt försiktig när jag kör igång med igen. Och helst inte direkt om områdena på ett tag. Får köra TENS i så fall. Han är duktig även om det är lite av en plåga att gå dit 😉
      Ja det blir bra o skönt med bilen. Bäst att passa på 🙂

      Det var gott 🙂 O imorgon blir det sushilunch som jag såg att du åt idag 🙂 🙂 Bara det att det inte går så bra med sojan för mig. Fick ont i magen sist av den… Tack lite kul blir det nog iaf 🙂 Kram o sov gott!

  3. Christel skriver:

    Åh, gott! Och hoppas att ryggen blir bra snart!

  4. Mikaela skriver:

    Det såg JÄTTE gott ut verkligen 😉
    Hoppas ryggen blir bättre.
    Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack så mycket 🙂 Det blev riktigt gott 🙂 Bra start inför sushilunchen idag också med lite lax 🙂 Kram

      • Mikaela skriver:

        Lax är gott, synd att man äter det för sällan.
        Sushi har jag faktiskt aldrig vågat mig på 😛
        Kram

      • Norpan skriver:

        Jag var lite skeptisk till sushi jag med från början. Jag blev introducerad i sushins värld alldeles nyligen, innan jul. Nu var det tredje gången jag åt det igår och nu börjar jag få in snitsen och tycka det är rätt gott ändå. Det gäller att välja rätt bitar, allt är inte gott och sen funderar jag på att testa med chilimajonäs nästa gång som en av killarna tog igår. Jag tål inte sojan så bra så det kunde ju vara intressant att testa om det blir gott 🙂 Våga testa nån gång du 🙂 Men inte säkert du gillar det på en gång som sagt! Det kräver nog lite tålamod och någon gång till. Kram

      • Mikaela skriver:

        Ja det måste jag göra nu 🙂
        Är inte de mkt skaldjur på (är skaldjurs-allergisk :()

        Från en sak till en annan sak, du följer ju min blogg. Måste få ursäkta mig om man blir förvirrad av att jag byter utseende. Jag har så svårt att finna mig i något jag gillar 🙂
        Kram

      • Norpan skriver:

        Om du är allergisk mot alla skaldjur, även crabsticks, så finns det ju bitar med lax, tonfisk, avokado. Sen finns det helt vegetariska alternativ också. Så man kan nog hitta något som kan passa. Bläckfisken håller jag mig ifrån.

        Ja, jag såg att du hade bytt igen 🙂 Men det gör många så byt på du tills du blir nöjd 🙂 Kram

Kommentera

