Fredags-AW

AW avklarad och det var riktigt trevligt 🙂 Vi blev 6 personer totalt och vi var 4 som stannade längst. Jag kom hem strax efter 22. Halt väglag och dimma var ingen bra kombo! På E18 var det en bilolycka med flera räddningsfordon på plats. Otäckt! Men inte konstigt! Jag hade svårt att se vägen på vissa ställen pga. dimman. Det var som en vägg! Då gäller det att hålla tungan rätt i munnen…

Jag körde självklart nykter! Så det blev alkoholfritt på AW idag och var istället mer nöjd med Alvedon i kroppen efter min behandling igår 🙂 Med andra ord är det en alkoholfri drink nedan. Lyckades få den efter mycket om och men och med lite förslag från mig själv 🙂 Fin liten festprissesmiley va? 🙂 Fick den skickad från G på kvällen när han satt på tåget.  <[B^)-|–==:

20120218-010204.jpg

På lunchen idag blev det sushi med grabbsen, G och L. Vi tog långlunch och käkade ute 🙂

Det här inlägget postades i Arbete, Festligheter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fredags-AW

  1. oskrivnablad skriver:

    Ush för det här vädret som gör det extra farligt att hålla till ute på vägarna 😦

    Angående AW så är det ju oftast lika trevligt om man är nykter ifall sällskapet är roligt 🙂 Skönt att ta sig hem någorlunda smidigt också kan jag tänka.
    Hur var Sushin den här gången då? 🙂

    Hoppas du får en härlig helg. Planer för den?
    Nu ska jag krypa ner i sängen igen och hoppas på att få lite mer sömn. Varit uppe sen halv sex men tror att jag lyckats fått W att somna om 😉
    Kram på dig!

    • Norpan skriver:

      Ja och det är ett ögonblicks verk! Även om man själv kör försiktigt så gör ju heller inte andra det alltid.

      Jo, på nåt vis blir det bättre och bättre med sushin. Jag har dessutom börjat välja lite andra varianter på mina bitar. Så börjar vänja mig och den här gången var det riktigt okej 🙂

      Inga planer alls denna helg faktiskt. Så får se vad den har att erbjuda. Har du några roliga planer?

      Hoppas du fick lite mer sömn! Jag slockade på soffan i vanlig ordning 🙂 Visst är det som du säger, att är sällskapet bara roligt så går det alldeles utmärkt att dricka alkoholfritt. Det var riktigt skönt att bara kunna sätta sig i bilen sen 🙂 Kram kram

  2. Gissan skriver:

    Nykter AW funkar också, men det är nog inte många som gör det va?
    En annan måste ju pga att man bor på landet. Här går minsann inga kvällsbussar från stan. Taxi hade kostat skjortan. Nä antingen avstår man AW eller så kör man själv eller så får maken hämta men det sistnämnda blir alltid lite bök… Livets baksida när man bor på landet. Allt sånt socialt umgänge blir alltid lite bökigare. Kul smiley 🙂 Såg först inte vad det var men sen såg jag ju. Gulligt av G.
    Kramen påre

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det är ju lite bök för mig också sen jag flyttade ut utanför stan och ut mer på landet. Från mig går det bussar dock, men de är inte så synkade med tågen till jobbstan… Så brukar få vänta 40 minuter på stationen innan jag kommer hem på kvällen sen. Så det var bra skönt att åka bil. Men som sagt dem som bor i stan drack ju utom en som är nykterist. Och en från Sthlm åkte tåg så han kunde också dricka öl. Men nån nykter AW hit och dit kan man ju stå ut med bara sällskapet är det rätta. Då har man kul ändå 🙂 Visst var lilla festprissen lite söt 🙂 Kram kram

  3. Man kan ha precis lika trevligt när man är nykter 🙂 Men är det bara jag som inte ser vad den där smileyn föreställer? :S

    • Norpan skriver:

      Hahaha, aaaa det kan man 😀 Men om du tittar så är det en partyhatt, solglasögon, en glad mun och sen är det ju kroppen som kommer med hals, armar, ben och fötter 🙂 Kram!

Kommentera

