Älska mig igen…

Jag har funderat lite sen gårdagens mellofjasko och Ranelids finalplats. Nu är jag lite hård (men ger man sig in i leken får man leken tåla…) Är det folks sätt att visa vilket fjasko melodifestivalen blivit? Eller är det folk som festat och fått för sig: ”F-n vad kul om den låten kommer till final!…Kom igen vi ringer och röstar!!” Det känns inte som en omöjlighet eller ens att det skulle vara särskilt chockerande om låten även vinner i finalen. Även om jag hoppas att folk tar det lite mer seriöst. Nu ska jag lämna mellon och Ranelidsskrällen, eftersom det får tillräckligt med uppmärksamhet ändå. Och kanske är det just det Ranelid ville åstadkomma genom att vara med? Han är en författare och det är vad han är bra på. Jag är inte särskilt nöjd över programledarna heller… De känns konstlade…men det är väl en helt annan diskussion.

Idag har jag sett filmen ”The vow” eller ”Älska mig igen”. En film som ska upp på biodukarna nu i april. En underbar, fin verklighetsbaserad film om ett nygift par som råkar ut för en bilolycka där tjejen tappar minnet och sina senaste 5 år. Paige kommer inte ihåg vare sig bröllopet eller sin man Leo. Hon känns inte vid sitt nya liv som konstnär, vännerna hon träffat genom honom eller deras bostad. Hon minns bara sitt gamla liv med sin familj och sin gamla fästman Jeremy. Leo gör sitt yttersta för att försöka få henne att falla för honom igen. Channing Tatum är ju en riktig snygging också, vilket naturligtvis inte gör filmen sämre. Andra skådisar är Rachel McAdams, Jessica Lange och Sam Neill. Sevärd film och kan varmt rekommendera den!

Tänk om man helt plötsligt inte skulle komma ihåg 5 av sina senaste år… Och tänk om man skulle glömma bort vem man älskade, sitt arbete, vänner… Skulle man falla för honom igen? Skulle man göra samma saker, hitta tillbaka till sig själv igen?

Idag måste jag ta tag i städning….Ska bara 😉 Ha en skön söndag!

Det här inlägget postades i Film, Musik, På TV och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Älska mig igen…

  1. stoffisen skriver:

    Ja du.. haha..
    Jag tycker att det är så lustigt. låten var hemsk men varför tar sig folk friheter till att vara elaka?

    Kram

    • Norpan skriver:

      Ja det var den verkligen! Tycker inte heller folk ska vara elaka, men tyvärr känns det som det är lite med ironi som han gick vidare. Men jag tror också att han själv också ser det som en kul grej mer än seriöst… Men kan ju ha fel. Han är ju lite svår att känna in den där Ranelid… Jag hoppas bara att den inte går vidare till stora! Då vill jag inte ens se.

      Kram!

  2. oskrivnablad skriver:

    Ja du vet ju vad jag tycker om spektaklet 😉

    Ännu en film att minnas att jag ska se.. får snart skaffa ett anteckningsblock.
    Ja jag undrar hur man skulle handla vid en minnesförlust?
    Tänk om ens liv plötsligt skulle se helt annorlunda ut.
    Lite skrämmande tycker jag nog.

    Kram på dig.

    • Norpan skriver:

      Japp, jag vet precis vad du tycker OB 😉

      Ja, den filmen måste du se! O visst skulle det vara lite otäckt! Inget jag skulle vilja undersöka direkt. Det måste vara en hemsk känsla! Kram!

Kommentera

