Mr Tourette och jag…

Idag är det klass 1-varning på vägarna och med all rätt! Det var 3 avåkningar och en bilolycka på mina 6 mil som jag åker till jobbet! Otäckt! Det var verkligen snorhalt och man fick inte göra några hastiga rörelser och byta fil väldigt smidigt och stillsamt.

Hoppas det är bättre väder imorgon när vi ska köra till Sthlm för att gå på föreläsning på kvällen… Vi ska då och lyssna på Pelle Sandstraks andra föreläsning ”Vägen framåt inifrån och ut”. Han var förresten på Skavlan i fredags (24 min in i programmet)! Får ni chansen att lyssna på honom nån gång så gör det! Han har skrivit två böcker varav den sista släpps i mars.

Första boken heter ”Mr Tourette och jag”. Han har själv diagnosen Touretts syndrom. Han har tics och tvångsbeteenden, vilka ställt till det ordentligt i hans liv. Efter 6 års kognitiv beteendeterapibehandling (KBT) är han nu så frisk som han vill vara. Han är inspirerande, otroligt duktig och rolig att lyssna på! En underbar människa helt enkelt! Hans första bok ska också bli film 2013. Första boken har jag läst och älskade den! Ett roligt minne från första föreläsningen som jag var på, var att Pelle var fram och kände på mitt halsband 🙂 När jag fick min bok signerad, skrev han lite roligt: ”Tack för att jag fick ta på dig!” 😀

Det här inlägget postades i Arbete, Bilar, På TV, Vinter och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mr Tourette och jag…

  1. oskrivnablad skriver:

    Ush ush ush för det här vädret 😦

    Vilken härlig kommentar från föreläsaren och som sagt ett lite extra roligt minne blev det med 🙂
    Det är så kul med bra föreläsningar och föreläsare. Inspirerande!!
    Håller tummarna för bättre väglag i morgon.
    Kram på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack fröken OB 🙂 Vi ska åka i tid i alla fall så vi hoppas det ska gå bra 🙂

      Ja, visst är det skoj med föreläsningar! Och hans speciellt! Hoppas den nya är lika bra! 🙂
      Kram kram

  2. stoffisen skriver:

    Men usch!
    Vädret är ju katastrof! Bilar åker som ”bambi på hal is” just nu!!

    Håll dig på vägen Norpis!
    Kram

    • Norpan skriver:

      Ja, det är otäckt när de blir underkylt! Det behövs inte mycket. Mycket olyckor igår förutom de som jag såg. Efter att jag kommit till jobbet var det även en serieolycka med 6 bilar inblandade såg jag på E20.

      Men jag höll mig på vägen 🙂 Kram!

  3. Det är ett jävla cp-väder. Värre kan det liksom inte bli, blä!

    Åh, vad kul att se honom..han är ju skitbra!!! Hoppas att du får en rolig kväll och slipper halkan. Nu när jag kom hem hade mycket regnat bort faktiskt.

    Puss och kram

    • Norpan skriver:

      Ja, underkylt är inte kul! Det gäller att hålla tungan rätt i munnen.

      Ja, det ska bli skoj att se den nya föreläsningen! Ska köpa boken också om jag får chansen. Han skulle ha några exemplar med sig trots att den inte släpps förrän i slutet på mars egentligen 🙂 Verkar vara bättre väder idag iaf. Puss o kram

  4. Mats skriver:

    Riktigt bra föreläsning med Pelle! Ett pendlande mellan skratt och våta ögon. Örhängen brukar vara hans grej annars… 🙂

    kram /M

Kommentera

