Note to self: Pröva alltid att öppna först…

En skön jobba-hemma-dag! Precis vad jag behövde känner jag. Trots vårkänslor av härliga solen och snön som sakta börjar försvinna så är jag såååå så trött!  Igår t.ex. somnade jag som en liten snusmumrik på soffan redan vid 20.00 och vaknade till ordentligt vid 03.30, då jag förmodligen hade sovit klart. Men det var ju inte läge att gå upp då, så jag tog iPaden och kollade på reprisen av ”30 grader i februari” som jag missat i måndags kväll, då jag också sov (överraskande!!!). Somnade igen vid 6-tiden och sov sen till 8. Igår missade jag betydligt mer… Nystarten av ”Grey´s anatomy”, ”Sveriges mästerkock” och ”Kjelles smakresa”.

Jag såg istället avsnitt 1 på TV3play av ”Kjelles smakresa” imorse. Gillade det skarpt måste jag säga och kommer att fortsätta att följa det. Igår var han i Singapore och fick sällskap av en inhemsk skådis vid namn Edmund Chen som var en riktigt rolig prick. Kjell Bergkvist fick chansen att smaka både sköldpaddssoppa, skorpion, chilikrabba, den taggiga frukten durian (som ska lukta illa som sjutton) och svarta myror. Kan varmt rekommendera programmet, särskilt om man gillar Kjell Bergkvist! Lite kul är också Kjells upprepande av ”Jäjäjä” hela tiden 🙂

Imorgon blir det ett nytt gympass direkt på morgonen för min del. Klockan 7 smäller det till 🙂 För sen har jag ett besök vid 9 på kontoret.

Tyvärr blev det inget fotande igår på bron när jag åkte hem. Solen vissnade totalt och lade sig bakom moln. Så ljuset var inte det där perfekta som jag gärna vill ha för att få rätt mood i bilden med de fina isflaken. Så får ta med mig kameran en annan dag, även om jag inte ska fota någon korttidspersonal då 🙂

Vid mitt första stopp som var på ett annat korttids där jag skulle hjälpa till med deras hemsida kände jag mig som en riktig dummerjöns när jag anlände utanför. Det är nämnligen kodlås och porttelefon. Jag försökte ringa upp till gruppledaren, men det var upptaget. Jag ringde då till enhetschfen för boendet som inte hade någon kod i huvudet. Precis när jag ringde på ett annat nummer upp till lägenheten kom en kille som jobbar där, men han kunde inte öppna med sin kod. Då kom någon vaktmästare fram precis och berättade att det var trasigt och att det var öppet så det var bara att kliva in 😉 Tänk att man aldrig känner på dörren först….!!!!

Det här inlägget postades i Arbete, Hemmet, Träning och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Note to self: Pröva alltid att öppna först…

  1. oskrivnablad skriver:

    Kunde inte låta bli att le å den sista meningen. Nä känna på dörren är väl onödigt 😉
    Jag kollade slutet på smakresan ”Väldigt äckligt” 😀 och spelade in Grey´s. Får bli helgens nöje för min del. Hoppas du får sova gott inatt när du ska va så där hurtig på morgnarna.
    Kram på dig!

  2. Lilla Norpan skriver:

    Ja, visst är det! 😀 Var så himla säker på att den inte var öppen. Och personalen som kom, J tänkte ju heller inte på det. Lite kul 🙂

    Haha, ja superäckligt 🙂 Edmund gjorde också mycket av programmet tycker jag. Så blir spännande att se om det blir lika bra nästa gång, men det tror jag.

    Blev ingen träning imorse. Kände mig inte riktigt kry så får spara det till senare i helgen och förhoppningsvis ta en löprunda om inte annat om jag känner mig bättre. Kram kram

Kommentera

