We bought a zoo och några till….

Hade ju även lovat filmrecensioner på senast sedda filmerna för hmmm 2 inlägg sen kanske…. Så för ovanlighetens skull kommer det två inlägg idag.

Har idag på förmiddagen tittat på en helt underbar film som fick tårarna att rinna frenetiskt. Typiskt tecken för en bra film när det gäller mig 😉 Filmen heter ”We bought a zoo” och är en verklighetsbaserad film om en familj som drabbats av en stor förlust och sorg av en en älskad fru och mamma. Den äventyrslystne pappan (som spelas av Matt Damon) tar ett stort beslut att bara avbryta sitt liv efter att sonen blir relegerad från skolan och bestämmer sig för att det behövs en förändring och en nystart. Sonen är inte lika glad över det beslutet. En flytt till ett nytt hus medför något överraskande som inte kunnat förutses, men som gör att livet tar en helt ny vändning…

Jag ger den 5 norpisar av 5 möjliga 🙂 Jag älskade filmen och ville helst inte att den skulle ta slut 🙂 Rekommenderar den å allra varmast!!! Matt Damon är en kanonskådis!

Nästa film jag sett är ”One day”. Om stark vänskap och kärlek. Filmen hade ett starkt överraskningsmoment jag inte var beredd på. En bra film, men ändå inte så bra att den påverkade mig på ett sånt sätt jag vill att en film ska påverka mig. Så den får ett medelbetyg, 3 av 5 möjliga. Då gillade jag filmen ”The vow” bättre som går lite under samma kategori på nåt sätt.

3:e filmen är ”Jack and Jill” med Adam Sandler (en komedi). Jacks tvillingsyster kommer på ett längre besök sedan deras mamma gått bort. Hon börjar under sitt besök för att träffa någon och det går väl inte helt lättvindligt… En helt okej film att se, men det var väl inte en av Adam Sandlers bästa. Gillar honom annars, men denna blev lite för mycket för min smak. 2,5 av 5.

Nu ska jag sätta tänderna i en ny film som heter ”The grey” med Liam Neeson. Det känns som att det skulle kunna vara en bra film… Filmen handlar i stort om ett oljeborrarteam som efter en flygplanskrasch blir strandsatta i Alaska och får göra sitt bästa för att överleva. Får berätta sen vad jag tyckte 🙂

En annan film jag väntar på att den ska komma är ”The lucky one” med Zac Efron! Det är också en film jag tror är jättebra! Hans film ”Charlie St. Cloud” är en film jag också rekommenderar än en gång!

Det här inlägget postades i Film och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till We bought a zoo och några till….

  1. stoffisen skriver:

    ❤ Du ar min guru nar det galler filmer.
    Tack for tipset vackra du!!

  2. flickanochstaden skriver:

    Jag skulle ladda ner zoo-filmen nu då den verkar så bra! Och vad tror du händer? Jooo, mitt torrentprogram funkar inte. BUHUUU!!!!!!! 😦

  3. RackarTuss skriver:

    Hej hej!
    Blev det bra i STHLM?

  4. Vad roligt att du rekommenderar ”Charlie St. Cloud”. Ska bli intressant att se om Zac har utvecklats som skådespelare i ”The Lucky One”. Bara en månad kvar tills premiären 🙂

Kommentera

