Joråsåatte…

Hmmm, finns ju inte mycket att skriva om inte när man varit sjuk i några dagar. Livet blir liksom inte så innehållsrikt just då. Halva dagen var jag på jobbet idag, trots att jag fortfarande inte är frisk, men det var för en viktig person som är väldigt uppbokad och som inte åker ut till vilka som helst, skulle komma till oss. Och det var jag som hade ordnat med det. Hon är ett viktigt bollplank kring vårat arbete kring utveckling av våra samtal med barn med funktionnedsättning och användandet av samtalsverktyg. Och jag var särskilt intresserad av att höra vad hon skulle säga om lite nya idéer jag hade och mitt arbete kring att nu börja testa att använda iPad som hjälpmedel för barnen i samtal. Det gick inte att boka om det hela. Men det gick bra även om jag inte var helt pigg. Så jag är glad att jag åkte. Nu har jag huvudvärk och ska gå och sussa.

En jobbdag imorgon som jag ska ta mig igenom också innan det blir vila i helgen 🙂 Jag avbokade ett besök på en skola imorgon dock för att bara ägna dagen på kontoret i lugn och ro. Men på lördag blir det firande av mamma igen tillsammans med övrig släkt, så helt vila blir det inte. Och imorgon kväll hade jag ju ordnat med AW med kollegorna innan jag blev sjuk så jag får nog trotsa febern och öronen och gå en stund i alla fall. Har ordnat med pappa som kommer och hämtar mig på tågstationen när jag kommer hem. Och det är ett lugnt ställe vi ska till, inget dansställe och man sitter lite avskilt, så det ska nog gå bra en stund hoppas jag. Men visst helt smart är det väl inte… Vad gör man inte för sina kollegor 😉

Det här inlägget postades i Arbete, Festligheter, Hälsa och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Joråsåatte…

  1. stoffisen skriver:

    Vad bra att benen har börjat bära dig igen.
    Det är hemskt att vara sjuk, men å andra sidan så har du nu rensat kroppen ordentligt 🙂

    Kraam

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det är skönt att kunna gå hyfsat som vanligt igen, det jobbiga är att jag känner mig svag i kroppen och som mjölksyra i benen. Men jag hoppas det ger med sig under helgen, så det inte håller på att förvärras igen. Men som sagt utrensad har då kroppen verkligen blivit 😉 Så det är väl det positiva då 🙂 Kraaaam och trevlig helg!

  2. oskrivnablad skriver:

    Ja tänk vad kollegorna kan göra för orken 😉 Ha så skoj!!
    Kram från mig.

Kommentera

